וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויטנס, מתחרתן של ורינט ונייס, לא תעמוד בתחזיות לרבעון השלישי; ב-UBS לא מאמינים שנייס תפרסם אזהרה משלה

גתית פנקס

2.10.2002 / 12:37

סטיבן לוי, UBS ורבורג: "ייתכן שנייס תנמיך מעט תחזיות לרבעון הבא או ל-2003, אבל לא יהיה שינוי דרמטי לרעה; כאשר השוק קשה, לא משנה מה נייס תעשה - קשה יהיה למניה לעלות"



חברת נייס הישראלית, המתמחה בהקלטות דיגיטליות וניהול אינטראקציות עסקיות, נמצאת בשפל. שווי השוק של החברה כיום הוא מעט יותר מ-110 מיליון דולר - נמוך אף יותר משווי השוק של החברה בהנפקתה בנאסד"ק בינואר 1996. מתחילת ספטמבר ועד היום המניה איבדה כ-24% מערכה (הנאסד"ק איבד באותה התקופה כ-7.5%), וכיום היא מדשדשת ברמה של כ-8-9 דולרים.



למען הסדר הטוב, יש לציין כי מניית נייס רושמת בצורה מסורתית ירידות חדות בסיום כל רבעון, והיא בוודאי אחת החברות הישראליות שמצליחה בתקופה זו של סיום הרבעון לרכז סביבה שמועות רבות בנוגע לפספוס תחזיות. ולא בלי ביסוס: בעבר נייס הנחילה אכזבות רבות למשקיעיה, אולם מאז כניסתו של חיים שני לתפקיד הנשיא והמנכ"ל של החברה ב-2001, היא צועדת בדרך אחרת ובונה יחסים בריאים יותר עם המשקיעים. בנייס, מכל מקום, סירבו בשבוע שעבר להגיב בנוגע להימצאותה של המניה ברמת שפל של כל הזמנים.



אמש לאחר המסחר הגיעה הוכחה נוספת לכך שהמצב בשוק בו פועלת נייס אינו קל: חברת Witness מאטלנטה, מתחרתן של נייס ו-ורינט הישראליות, פירסמה אמש לאחר המסחר הודעה תחת הכותרת "תוצאות ראשוניות לרבעון השלישי".



מאחוריה, התבררה תמונה קצת פחות אנמית: וויטנס הודיעה כי הכנסותיה לרבעון השלישי יהיו 15 מיליון דולר - פספוס ב-17% של התחזיות הקודמות. בשורה התחתונה, החברה מעריכה כי תדווח על הפסד של 944 אלף דולר עד 1.2 מיליון דולר (4-5 סנטים למניה), זאת לעומת תחזית לרווח של כ-780 אלף דולר. החברה מקווה ברבעון הרביעי לדווח על איזון או רווח סמלי ועל הכנסות של 16.5-17.5 מיליון דולר.



מנהלי וויטנס אמרו כי מצד אחד הם כמובן מאוכזבים מתוצאות הרבעון, אולם מנגד הם הצליחו לרשום מספר שיא של לקוחות חדשים ברבעון, השווה למספר הלקוחות שהוסיפה בתקופות יפות יותר, ברבעון הראשון של 2001. שווי השוק של וויטנס הוא 140 מיליון דולר ויש לה 60 מיליון דולר בקופה בסיום הרבעון השלישי.



רובן המכריע של הכנסותיה של וויטנס מקורן בשוק ה-CRM/CEM (מערכות לניהול קשרי לקוחות) ואצל ורינט ונייס החשיפה קטנה יותר לשוק זה - 40% ו-70% בהתאמה, כאשר שאר האחוזים מקורם בתחום האבטחה. לפי סקר דטה מוניטור שסיכם את שנת 2001, בתחום של Global Recording, לורינט ונייס היה נתח שוק של 14%; לדיקטאפון נתח של 11%, ולוויטנס 9% (החברה השישית בגודלה). שווי השוק של ורינט הוא כ-215 מיליון דולר.



"אם נייס היתה מתכוונת לפרסם אזהרת רווח לרבעון השלישי, כבר היינו יודעים מכך היום, יומיים לאחר סיום הרבעון", אומר סטיבן לוי, אנליסט בכיר בבית ההשקעות UBS ורבורג. "כמובן שקיים סיכוי, אבל אני לא חושב שהוא גדול". לדברי לוי, אפשר להקיש מביצועי וויטנס בנוגע לנייס שכן היא תמונת ראי עבורה בשוק ה-CEM, אך היתרון הגדול של ורינט ונייס הוא שלא כל עסקיהן נובעות משוק זה.



ומה מוביל לירידות במניית נייס? "אני לא חושב שזה באשמת החברה", אומר לוי, "ייתכן מאוד שהחברה תנמיך תחזיות לרבעון הרביעי או ל-2003, אבל אם זה יקרה - זה יהיה בשוליים ולא יסמל שינוי דרמטי לרעה בחברה. הירידות כעת במניה נובעות בוודאי מכך שהשוק קשה ומשקיעים לא מאמינים שהחברה תוכל לצמוח בשנה הבאה כמו בשנת 2002, ומעבר לכך, צריך לזכור שמדובר בחברה שנמצאת בקבוצה של חברות טכנולוגיה ישראליות בעלות שווי שוק נמוך, וזה לא סקטור שמעניין היום את המשקיעים".



מעל לכל, מרחף מעל נייס גם חוסר הוודאות הנוגעת לרכישת TCS המוחזקת על ידי Thales, תמורת סכום של 55 מיליון דולר עליה הודיעה החברה בסוף יולי (תקופת האינטגרציה צפויה להימשך 6 חודשים). "כאשר השוק קשה, לא משנה מה נייס תעשה, קשה יהיה למניה לעלות", מסכם לוי, "כאשר תהיה התאוששות בשוק הייתי מקווה שנייס תוכל ליהנות גם מתחום האבטחה וגם מה-CEM, והמניה שלה תעלה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully