וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחרים: זה מה שיקרה בשווקים אם הפד יעלה ריבית השבוע

15.9.2015 / 12:47

אסטרטגים מנתחים מה יקרה לוול סטריט ביום ה' ומייחלים שהריבית תעלה כבר: "נשים את זה מאחורינו ונתחיל להתמקד בצמיחה הכלכלית"

יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן ונשיא הבנק האירופי מריו דראגי, אוגוסט 2014. AP
ג'ניט ילן/AP

אם הפדרל ריזרב יעלה את הריבית ביום ה', מדדי המניות ייפלו אל מתחת לשפל האחרון שנקבע בתיקון הגדול תוך 48 שעות - ואז יגיחו "קונים אגרסיביים" שירימו את השוק בחדות. זו ההערכה של אסטרטג המניות ג'ייסון טנרט מ-Strategas Research Partners בראיון ל-CNBC, רגע לפני ההחלטה הדרמטית של הפדרל ריזרב אם להעלות את הריבית לראשונה מזה 9 שנים.

טנרט ציין שהוא עצמו יקנה מניות באגרסיביות אל מול כל ירידה כיוון שלדבריו העלאת הריבית תסיר את רכיב חוסר הוודאות מהשווקים וזה יסלול את הדרך להמשך עליות.

לדבריו, החלטת הריבית תלווה בהצהרה יונית של יו"רית הפד ג'נט ילן, שתבטיח כי תפעל באחריות ולא תפגע בצמיחה הכלכלית, וזה לכשעצמו ידחוף מעלה את השווקים אחרי ההלם הראשוני.

לדברי טנרט, יהיה קשה לשווקים לרשום שיאים חדשים כל עוד יש חוסר ודאות באשר למועד העלאת הריבית, אך לאחר שהריבית תעלה המשקיעים יוכלו להתמקד יותר בנתונים הכלכליים החיוביים.

פיליפ אורלנדו, אסטרטג מניות ב-Federated Investors, אומר גם כן שהוא מצפה לירידה חדה במניות כתגובה ראשונית להעלאת ריבית, אך גם הוא סבור שלאחר מכן השוק יעלה: "העלאת ריבית יוצרת אפקט של 'פיק ברכיים', אך אם הפד לא יעלה את הריבית יהיו מחשבות של 'מה יודעים בפד על הצמיחה הכלכלית שאנחנו לא יודעים?'". לכן, הוא סבור שאי-העלאת ריבית מסוכנת לא פחות מהעלאת הריבית בשלב זה.

אורלנדו מציע להכניס את העלאת הריבית לפרופורציה: "במהלך 60 השנים האחרונות, הריבית קצרת הטווח הנורמלית הייתה 5%. כעת אנחנו מדברים על ריבית של 1% באמצע שנת 2016, ואז ילן תעצור שם... זה לא מה שידרדר את הכלכלה".

לדבריו, מדד S&P 500 ( 1,953.03 -0.41% ) אכן יכול לבחון את השפל האחרון ב-1,820 נקודות אם הריבית תעלה, אך לאחר מכן יעלה: "נשים את זה מאחורינו ונתחיל להתמקד בצמיחה הכלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully