וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארנס אנד נובל מגדילה את החזקותיה בבארנס אנד נובל.קום

דפנה מאור

2.10.2002 / 14:22

הרכישה בשווי של עד 10 מיליון דולר תיעשה בעסקות פרטיות או בבורסה

רשת חנויות הספרים הגדולה בארה"ב, בארנס אנד נובל (סימול BKS), מתכננת לרכוש מניות של קמעונאית האינטרנט בארנס אנד נובל.קום (סימול BNBN) בשווי של עד 10 מיליון דולר. כיום מחזיקה בא"נ ב-36% ממניות החברה המקוונת, והיא שותפה במיזם עם חברת המדיה הגרמנית בארטלסמן, לה נתח שווה של מניות בבא"נ.קום.

בא"נ.קום, מתחרתה העיקרית של אמזון.קום במכירות מקוונות של ספרים ותקליטים, היתה גורם מרכזי להפסדים עבור בא"נ, כך שההשקעה הנוספת במניות, בסכום שעשוי להגדיל את החזקותיה של בא"נ בחברה המקוונת ל-48%, נראית מפתיעה. מנגד, מניות בא"נ.קום נסחרות עתה ב-51 סנט או שווי של כ-80 מיליארד דולר, המייצג כ-2% מערכה בשיא שנרשם לאחר הנפקתה. ההשקעה תיעשה על ידי רכישת מניות בשוק הציבורי או על ידי עסקות פרטיות, הודיעה בא"נ.

במחצית הראשונה של שנת 2002 רשמה בא"נ.קום הפסד נקי של 11.3 מיליון דולר על מכירות של 192.4 מיליון דולר. לשם השוואה רשמה מתחרה אמזון הפסד נקי של 117 מיליון דולר על הכנסות של 1.65 מיליארד דולר באותה תקופה. השותפה הגדולה השנייה בבא"נ.קום, ברטלסמן, החליטה השנה לחסל את עסקי הקמעונות המקוונת באירופה, על ידי מכירת bol.com, אולם השאירה בידיה את ההחזקות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully