וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי ויסמן: "אלון דור ארה"ב מנהלת מו"מ לרכישת בתי זיקוק ומערכות לוגיסטיות נוספות בארה"ב"

אמיר טייג

2.10.2002 / 16:01

כך אומר בעל השליטה בחברה; אמש השלימה גיוס הלוואה של 240 מיליון שקל, כחלק מגיוס כולל של כמיליארד שקל; כ-175 מיליון שקל מתוך הגיוס התקבל במזומן



"אלון דור ארה"ב מנהלת מו"מ לרכישת בתי זיקוק ומערכות לוגיסטיות נוספות בארה"ב", אומר דודי ויסמן, נשיא אלון ודור אנרגיה ויו"ר החברה בארה"ב. לקראת המשך הרחבת פעילותה בארה"ב אלון דור מכשירה את הקרקע, ומודיעה כי השלימה אמש גיוס הלוואה בהיקף של 240 מיליון שקל מתוכם קיבלה אמש במזומן כ-175 מיליון שקל. היתרה תועמד לרשות החברה כנגד הקמה או רכישה של תחנות תדלוק ולהרחבת רשת סבן אילוון של החברה בארה"ב.



לדברי ויסמן, המחזיק בשליטה בחברה יחד עם שרגא בירן, הידע והניסיון הקיים בחברה ותפקודה בשנתיים האחרונות תוך יצירת עודפי נזילות, הגדלת ההון העצמי והקטנת התחייבויות החברה, תרמו רבות לאמינות החברה בשוק האנרגיה האמריקאי.



את המימון העמידה GE CAPITAL, הזרוע הפיננסי של GE, כחלק מתוכנית גיוס רחבה יותר של החברה לגיוס כולל בארה"ב של כ-1 מיליארד שקל להרחבת פעילות החברה בארה"ב. ההלוואה התקבלה לתקופה של 10 שנים, בריבית דולרית קבועה של 7.5% ופרעון קרן ההלואה לתקופה של 20 שנה. באלון דור מוספים כי מספר בתי השקעות הביעו את נכונותם לגייס עבור החברה את ההון הנדרש לביצוע העסקות החדשות המוערכות בהיקף כולל של כמיליארד שקל.

אלון דור היא חברת הדלק הצעירה בין חברות הדלק הישראליות. כיום מתפעלת החברה כ-125 תחנות ברחבי הארץ, ו-41 חנויות נוחות תחם השם "סופר אלונית". בשנת 2001 רשמה החברה הצעירה הכנסות של כ-7.1 מיליארד שקל ורווח נקי של 103 מיליון שקל. יש לציין כי עיקר הכנסותיה נובע מפעילותה מחוץ לישראל.



באוגוסט 2000 רכשה אלון דור את טוטאל פינה, חברה אמריקנית המחזיקה במתקני זיקוק ואחסנה של דלקים וכן בחוזי שיווק בלעדיים ל-1,700 תחנות תדלוק הנושאות את שם המותג "פינה". בעד הנכס שילמה דור אלון, בשיתוף עם אפריקה ישראל , בעלת עניין באלון דור, כ-150 מיליון דולר. על מנת לממן את הרכישה הגדילה אלון דור את התחייבויותיה וכיום הונה העצמי מהווה כ-8% בלבד מסך המאזן. לאלון דור כ-26 חברות בת , בעיקר בארה"ב, בעלות יכולות גיוס הלוואות גבוהות מחברת האם עצמה.



לאחרונה הודיע אלון דור כי בכוונתה להתמודד על רכישת רבוע כחול , הרשת הקמעונאית השנייה בגודלה בישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully