וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק מכונות הגילוח לא מתכוון לעצור

20.9.2015 / 11:48

מתקופת האבן ומריטת שערות בעזרת צדפות ועד למכונות הגילוח המתקדמות של ימינו. מה עבר על הפנים שלנו?

פיליפס היסטוריה. באדיבות פיליפס, מערכת וואלה! NEWS
כרזת פרסומת למכונת גילוח בכיכובו של ג'יימס בונד/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות פיליפס

זה קרה אי שם בשנות העשרים של המאה הקודמת כשהמוח הגברי החליט שנמאס לו להיחתך בגילוח. מבט מהיר אל ההיסטוריה הוכיח שמדובר במשימה מאתגרת במיוחד: מאז ימי הביניים נהגו גברים למרוט את זקנם באמצעות צדפות חדות ולהבי אבן חדות, ובשלב מתקדם יותר, עברו ללהבי מתכת שגרמו לפציעות ודימומים שהותירו צלקות כואבות.

במאה ה-19 נדלקה הנורה, תרתי משמע, והמצאת האלקטרוניקה הגיעה גם אל הפעולה הניאנדרטלית שקרויה גילוח. אחרי המצאת הדגמים הראשונים של סכין הגילוח ב-1903, היה זה איש צבא הקבע הקנדי ג'ייקוב שיק שחיפש פתרון גילוח לחייליו, להמציא את מכונת הגילוח הראשונה ב-1920. למרות הפטנט העולמי של שיק, מכונת הגילוח החשמלית הראשונה לא היתה היסטריה. היא היתה ענקית ומסורבלת ועל מנת להשתמש בה היה צורך בשתי הידיים.

כמה שנים לאחר מכן, פיתח אותו שיק את המכונה החדשה שלו, שהיתה קטנה יותר ונוחה לשימוש ביד אחת. 25 דולר היה מחירה והיא נמכרה כמו לחמניות חמות. עד מותו ב-1937 מכר שיק, שעזב את הצבא האמריקני כדי לייצר מכונות גילוח חשמליות, כ-1.5 מיליון יחידות.

מכונת גילוח. ShutterStock
מכונת הגילוח היסטורית/ShutterStock

המאה העשרים: מכונות הגילוח משתכללות

כמו בכל סיפור הצלחה, תסמכו על זה שיש מי שימשיך את הדרך. חברות אלקטרוניקה נוספות קפצו על המציאה ומיהרו להמציא מכונות גילוח משלהן, מתקדמות יותר ויעילות יותר. אחרי שב-1937 הומצאה מכונת הגילוח שכללה נייר מיקרו מעל הלהבים לריכוך פעולת הגילוח, שנתיים לאחר מכן כבשה חברת פיליפס את השוק עם מכונת גילוח שכללה להב סיבובי, וב-1950 הוסיפה להב שני שהפך לסיפור הצלחה.

המסר היה חד וברור: המכונה החדשה הבטיחה לגברים להגיע לכלל אזורי הפנים בזמן הגילוח, בעוד המכונות הישנות התמקדו רק באזור הלחיים והפאות. השלב הבא באבולציה היה ויתור על כבל הטעינה שהביא את בשורת הניידות לשוק מכונות הגילוח. משם, הדרך לגילוח על סוללות נטענות היתה קצרה עד לשנת 1966, בה התרחש מהלך גורלי נוסף עליו אחראית חברת פיליפס: מכונת גילוח בעלת שלושה ראשים מסתובבים שהיווה את האב טיפוס למכונות הגילוח שאנו רואים היום.

אז, כבר היה ברור שחברות האלקטרוניקה הולכות להשקיע מיליוני דולרים כדי לשכלל את מכונת הגילוח ולהביא אותה לפסגות חדשות שהמין האנושי טרם חווה. זה התחיל בהגמשת הראשים המסתובבים כך שיקלו על עור הפנים ויגיעו לחלקים לא נגישים - המשיך בהארכת חיי הסוללה וכפועל יוצא, הקטנת עלויות התחזוקה השוטפת והבלאי הקבוע.

בסוף שנות התשעים הגיעה בשורה נוספת: מכונות גילוח אטומות ועמידות בפני מים שמאפשרות שימוש תוך כדי מקלחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גילוח. ShutterStock
חברות האלקטרוניקה מחפשות כבר את הגימיק הבא/ShutterStock

השנים האחרונות: ישראל, בזכות הדת

מכונות גילוח בצורות וגדלים שונים נחתו בחנויות כאשר לכולן הייתה מטרה אחת: למצוא את סוד טיפוח הפנים המושלם. שיעור השימוש במכונות גילוח גדל והלך ככל שדרש צו האופנה שלימד את כולנו שגברים מגולחים נחשבים ייצוגיים יותר. גם בישראל גבר השימוש במכונות גילוח בעיקר בקרב חיילים ואנשי קבע ואולם, השימוש הגובר בגילוח יומיומי הוליד גם צורך נוסף שדרש טיפול בבעלי עור רגיש, ששיוף פניהם באופן תדיר גרם לגירויים ואדמומיות בעור.

אלא שאפשר לסמוך על חברות האלקטרוניקה שימצאו פתרון גם לבעיה הזאת: השנה יצאה לשוק סדרה נוספת של פיליפס, ה-7,000 שמיועדת לבעלי עור רגיש. היתרון שלהן טמון בכך שהלהבים מצופים כדוריות מיקרוסקופיות המקטינות את מקדם החיכוך עם העור וגורמות להפחתה של גירוי ואדמומיות.

בנוסף, ערכת המכונה כוללת ראש הגילוח מתחלף עם ראש מברשת ייחודי המאפשר לנקות ביסודיות את עור הפנים לפני הגילוח, להסיר שומן ובכך למנוע לכלוך וזיהומים בעור.

קשה להניח שכאן זה יסתיים. האמת יותר נכון לחשוב שממש בזמן הזה מתוכננת מכונת הגילוח האולטימטיבית הבאה שתשנה את ההיסטוריה בפעם המי יודע כמה.

אולי תהיה זאת מכונת גילוח מהירה יותר שמשלימה את שיוף הפנים בשתי דקות בלבד? או שמא מכונה בגודל טלפון נייד שתעשה עבורנו את העבודה. ואולי זאת בכלל תהיה אפליקציה חדשה חמושה בקרן לייזר שסורקת את הפנים וחותכת זיפים? העתיד עוד לפנינו ואם נזכור שההתחלה היתה מאבנים חדות, נדע שיש לנו למה לצפות.

וואלה! NEWS בשיתוף פיליפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully