וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם פשרה בין שרי אריסון לראש מועצת זכרון יעקב לגבי הפעלת המוזיאון במושבה

אמיר הלמר

2.10.2002 / 16:57

עמותת יד עלייה ראשונה במושבות, שבראשה עומדת אריסון, ביקשה מביהמ"ש לאכוף על המועצה את קיומו של ההסכם המקורי ולא להורות למועצה להשיב את כל הכספים שהושקעו במוזיאון במלואם



הסכסוך בין שרי אריסון לראש מועצת זכרון יעקב, ישי שיבובסקי, בקשר להפעלת מוזיאון "בית הפקידות" במקום הגיע לסיומו. זאת, לאחר שהיום נתן נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה את אישורו להסכם הפקשה שנחתם בין הצדדים.



ראשיתו של הסכסוך לפני כשנה, כאשר עמותת יד עלייה ראשונה במושבות, שבראשה עומדת אריסון, הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה כנגד שיבובסקי וכנגד המועצה האזורית זכרון יעקב, בטענה כי האחרונים מפרים הסכם שנחתם בין הצדדים באשר לתפעולו של מוזיאון בעיר ששופץ מתרומות שהעבירה העמותה.



בתביעה נטען באמצעות עו"ד עופר צור ממשרד גורניצקי ושות', כי העמותה שנוסדה ע"י תד אריסון ז"ל ואליהו איזקסון הוקמה במטרה ליזום שיקומו של מבנה "בית הפקידות" במקום ולהפכו למוזיאון.
לשם ביצוע התוכנית, נטען כי בשנת 1996 העמותה התקשרה בחוזה עם המועצה המקומית של זכרון יעקב וראש המועצה אז והיום, ישי שיבובסקי, להקמת המוזיאון באמצעות כספים שהעמותה תעמיד לצורך העניין כתרומה וכן בחוזה להפעלת המוזיאון לאחר הקמתו. העמותה טענה כי בהתאם להסכמים היא השקיעה לצורך הקמת המוזיאון כ-4 מיליון דולר.



לאחר שהסתיימה הקמת המוזיאון, טוענת התובעת כי המועצה המקומית נטלה על עצמה קיום כל התחייבויותיה להפעלת המוזיאון כפי שנקבע בין הצדדים, אך העירייה לא עמדה בהתחייבויותיה, איחרה בתשלום משכורות לעובדים ולספקים ונותני שירותים למוזיאון, ו"הפכה את המוזיאון ללעג ולקלס בעיני הציבור", כדברי התובעת.



התובעת טוענת כי המועצה וראש המועצה לא עמדו בהתחייבויותיהם ופגעו בשמם הטוב ובמוניטין של התורמים ששמם נקשר עם המוזיאון.



העמותה ביקשה מביהמ"ש לאכוף על המועצה את קיומו של ההסכם המקורי ולא להורות למועצה להשיב את כל הכספים שהושקעו במוזיאון במלואם. העמותה הצהירה שבמידה שיוחזר לה סכום כסף כלשהו מהתרומה שנתנה היא מתחייבת לתרום סכום זה כולו למטרה ציבורית מתאימה.



כאמור, היום בדיון הגיעו הצדדים לפשרה לפיה המועצה התחייבה לעמוד בתנאי ההסכם למנות למוזיאון ועד מנהל ויו"ר ללא שכר וכן בעלי תפקידים נוספים, וכי הוועד יביא לאישור המועצה המקומית הצעת תקציב להפעלתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully