וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': המועד הקריטי לטבע לקבלת האישור לשיווק האוגמנטין - סוף אוקטובר; עשוי לתרום ב-2003 50 סנט לרווח למניה

אילן מוסנאים

2.10.2002 / 16:52

רנבקסי לא תתחיל לשווק את האוגמנטין לפני שיסתיים המאבק המשפטי של גלקסו סמית קליין; מכירות הקופקסון יצמחו עד 2006 לרמה של כמיליארד דולר;



הרביף של סרונו והקופקסון של טבע יהיו שתי התרופות הדומיננטיות בשוק הטרשת הנפוצה בעתיד - כך מעריך האנליסט פול וודהאוס ממריל לינץ', המעניק המלצת "קנייה" למניית טבע.



במריל לינץ' סבורים כי מכירות הקופקסון ב-2002 יהיו נמוכות במעט מרמה של 500 מיליון דולר, ויכפילו את עצמן לרמה של כמיליארד דולר עד 2006.



לדברי וודהאוס, אם ההשקה המוצלחת של הקופקסון בגרמניה, עם נתח שוק של כ-15% תוך שלושה רבעונים מיום ההשקה, תחזור על עצמה במדינות נוספות, הרי שמכירות התרופה מחוץ לארה"ב יהיו גבוהות בהרבה מהתחזיות.



במריל לינץ' מציינים כי בנוסף לקופקסון, האישור הצפוי לשיווק תרופת האוגמנטין הינו האירוע המשמעותי ביותר עבור טבע. וודהאוס מציין כי המועד הקריטי לקבלת האישור הוא סוף אוקטובר. האישור יאפשר לטבע להיכנס לשוק לפני עונת החורף. פספוס של המועד לעיל יהיה בעייתי מבחינת החברה.



ג'נבה, כזכור החלה לשווק את האוגמנטין לפני 3 חודשים, ומנתוני ה-IMS (נתוני המרשמים), עולה כי נתח השוק של החברה נבלם סביב רמה של כ-40%, כפי הנראה עקב מגבלת ייצור.



בעקבות החדירה של ג'נבה, צנחו מחירי התרופה בשיעור של 30%-35%. עם זאת, במריל לינץ' מעריכים כי יש עדיין מקום לטבע להוריד את מחירי התרופה בעוד 35%-40% ולתפוס נתח שוק משמעותי. כאשר יתקבל האישור, עשויה התרופה להיות המוצר הגנרי הגדול ביותר של טבע. התממשות התחזיות תתרום לשורה התחתונה של טבע רווח של לפחות 25-30 סנט למניה, ובמקרה האופטימי אף יותר מ-50 סנט. נזכיר כי בששת החודשים שפתחו את 2002 הסתכם הרווח למניה בכ-1.34 דולרים וב-2001 כולה בכ-2.11 דולרים.



מבין המתחרות האחרות, עשויה חברת LEK, שנרכשה על ידי ג'נבה, להתחיל לשווק את המוצר (עם יכולת שיווק מוגבלת). חברת רנבקסי ההודית, שהינה החברה השנייה שקיבלה את האישור לשווק את האוגמנטין, לא הצטרפה עדיין לשיווק, והודיעה כי אין בכוונתה להתחיל לשווק את התרופה עד שיסתיים המאבק המשפטי שהחברה האתית, גלקסו סמית קליין, מנהלת במטרה למנוע מהחברות הגנריות לשווק את התרופה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully