וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד של מריל לינץ' צפוי להודות כי שיקר בעדותו על מכירת מניות אימקלון על ידי מרתה סטיוארט

סוכנויות הידיעות

2.10.2002 / 18:14

עוזרו של הברוקר של סטיוארט בבנק גיבה את גרסת הברוקר כי המכירה נעשתה לפי פקודה עומדת, בתמורה לכרטיסים למשחק כדורסל



דאגלס פנואיל, עוזרו של הברוקר של מרתה סטיוארט, צפוי להודות היום כי שיקר במהלך חקירתו על מכירת מניות של חברת אימקלון (סימול IMCL) על ידי כוהנת טיפוח הבית האמריקאית.



עוזרו לשעבר של פיטר בקנוביץ', הברוקר של סטיוארט במריל לינץ', מתכוון להודות בעבירה קלה יחסית של מסירת עדות שקר בתמורה לטובות הנאה - במקרה זה כרטיסים למשחק כדורסל שהעניק בקנוביץ' לפנואיל בתמורה לגיבוי גרסתו בעניינה של סטיוארט, אשת מדיה ידועה בארה"ב בזכות עצותיה לטיפוח הבית, בישול וסגנון, ומייסדת מרתה סטיוארט ליווינג אומנימדיה (סימול MSO).



תחילה אישר פנואיל את גרסתו של בקנוביץ' כי מכירת 4,000 מניות אימקלון על ידי סטיוארט יום לפני שאימקלון הודיעה כי בקשה לדון באישור תרופה לטיפול בסרטן נדחתה על ידי מינהל המזון והתרופות בארה"ב, נעשתה לפי פקודה עומדת שניתנה קודם כן. אולם עדויות של ברוקרים במריל לינץ' סתרו גירסה זו, והתעורר חשד כי סטיוארט מכרה את המניות בעקבות הדלפה מידידה, מנכ"ל אימקלון לשעבר, סם וקסאל. סחר במניות על פי מידע שאינו גלוי לציבור הוא עבירה פלילית. וקסאל עצמו הועמד לדין על שורה ארוכה של אישומים, כולל הונאה ומסחר על פי מידע פנימי.



לפי החשד הגיע המידע קודם לפרסומו לידי מנכ"ל אימקלון באותה עת, הרלאן וקסאל, אשר הדליפו לאחיו, סם וקסאל. סם וקסאל היה ידיד, מחזר לשעבר של בתה של סטיוארט, והוא, לפי החשד, התקשר לסטיוארט והזהיר אותה מפני ההודעה הממשמשת ובאה, שוודאי תפיל את מניית אימקלון.



וקסאל ואחיו הרלאן מכרו מניות של החברה בהיקף של כ-150 מיליון דולר בשבועות שקדמו לדחיית הבקשה לאישור תרופת הארביטוקס בחודש דצמבר האחרון. בתו של וקסאל, אליזה, מכרה מניות של אימקלון בשווי 2.5 מיליון דולר ב-27 בדצמבר. סטיוארט לעומת זאת, שילשלה לכיסה ממכירת המניות סכום קטן יחסית של פחות מרבע מיליון דולר, שבריר מהונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully