וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מותירה דירוג האשראי של תעשיות אלקטרוכימיות ברמה של CC

אילן מוסנאים

2.10.2002 / 19:10

החברה מותירה את הדירוג לניירות הערך שנוצרו בעקבות ההסדר של החברה עם בעלי האג"ח שלה; מורידה את הדירוג לאג"ח הישנים לרמה של D



שבעה חודשים כמעט לאחר שהודיעה כי דירוג האשראי של תעשיות אלקטרוכימיות נמצא בהליך של בדיקה, מודיעה היום חברת הדירוג מעלות, כי הבדיקה הסתיימה וכי הוחלט להותיר את הדירוג ללא שינוי.



נזכיר כי בתקופה האחרונה הגיעה תעשיות אלקטרוכימיות להסדר עם מחזיקי האג"ח שלה, לפיו שונו תנאי האיגרות. על פי ההסדר, 80% מתשלומי הקרן שהיו אמורים להיפרע מדצמבר 2001 ועד דצמבר 2003, כלומר 3 מיליון דולר, יידחו וייפרעו כעבור 24 חודשים מהמועד המקורי של כל תשלום. יתרת 20% מסכום תשלומי הקרן, וכן תשלומי הריבית השוטפים על כל יתרת הקרן - ייפרעו בהתאם ללוח הסילוקין המקורי.



הגופים המוסדיים פטרו את תעשיות אלקטרוכימיות מהחובה לעמוד בתנאי היחסים הפיננסיים על פי הסכמי האג"ח המקורי. ההסכם המקורי קובע כי כל עוד לא תיפרע כל קרן איגרות החוב, יחס החוב להון העצמי לא יעלה על 3 ל-1. ההון העצמי של תעשיות אלקטרוכימיות בסוף 2001 הסתכם ב-101 מיליון שקל ויחס ההון הזר להון העצמי הוא 6.6.



המשמעות של שינויי תנאי האיגרות, וזאת על פי דרישת רשות ניירות ערך, היא שבעצם נוצרו כאן איגרות חוב חדשות. לאור זאת, בצעד טכני בעיקרו, מפחיתים במעלות את הדירוג לאג"ח הישנות (סדרות 6-12) מ-CC ל-D.



לניירות הערך החדשים שנוצרו בהסדר, מותירים במעלות דירוג של CC, שמעיד על כך שגם לאחר ההסדר לעיל, בחברה לא מאמינים שבעלי האג"ח יזכו לראות את הכספים המגיעים להם.



נציין כי תעשיות אלקטרוכימיות, שבשליטת ג'ון פרבר, סיימה את המחצית הראשונה של 2002 עם הפסד נקי של 20.3 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך 16.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה, והפסד נקי בסך 58.3 מיליון שקל בכל שנת 2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully