וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות חדות באירופה: פאריס עלתה ב-3.4% בעקבות זינוק מרשים של 10% במניית פראנס טלקום

יהודה שויצר

2.10.2002 / 20:01

פראנס טלקום הודיעה על מינוי יו"ר חדש; מניות הטלקום שלחו את מדד ה-FTSE בלונדון לעלייה של 2.8%; מניית חברת הביטוח הצרפתית אקסה עלתה ב-6.9%



עליות שערים חדות חתמו את יום המסחר בבורסות אירופה, על רקע הזינוק המרשים שנרשם בבורסות וול סטריט אמש. את מצעד העליות הובילו מניות הטלקום ששלחו את מדד ה-FTSE בלונדון לעלייה של 2.8%. בפאריס זינקה מניית פראנס טלקום ב-10% ושלחה את מדד ה-CAC 40 לעלייה של 3.4%.



יצרנית המחשבים דל העלתה אתמול את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי והציתה גל עליות במניות הטכנולוגיה. אינפיניון, המספקת מעבדים לחברת דל, עלתה ב-6.5%; מתחרתה הצרפתית ST מיקרואלקטרוניקס התחזקה בכ-4%. מנגד נרשמה קריסה של 63% במניית ARM הולדינגס. מפתחת השבבים הבריטית הזהירה מפני האטה במכירת רשיונות ברבעון השלישי ולא צפתה שיפור בעסקיה עד לסוף השנה.



חברת הטלפוניה הצרפתית פראנס טלקום עלתה ב-10% לאחר שהודיעה על מינוי של יו"ר תומסון מולטימדיה, תיירי ברטון, כיו"ר החדש. ברטון, שהציל בעבר את תומסון וחברת המחשבים בול מקריסה, צפוי כעת למכור נכסים ולהגיע להסכם פרישת חובות בניסיון להתמודד עם הר חובות בהיקף של כ-70 מיליארד יורו.



בריטיש טלקום עלתה ב-2.7% וודאפון זינקה ב-7.3%.



מניות הנפט רשמו עליות שערים. BP עלתה ב-1.6% על אף שהורידה את יעדי התפוקה שלה; טוטאל פינה זינקה ב-4.2%. מחיר הנפט עלה אתמול לאחר שמלאי הנפט של ארה"ב ירד בשבוע שעבר עקב נזקי סופת ההוריקן איזדורה.



מניית חברת הביטוח הצרפתית אקסה עלתה ב-6.9%. החברה איבדה שליש מערכה ברבעון השלישי בשל החשש שנפילת שוקי המניות תשחק את השקעותיה. שיפור בשווקים יגדיל את שווי אחזקותיה ושל מוסדות פיננסיים נוספים. לוידס רשמה עלייה של 3.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully