וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות השבבים והמחשבים עולות בשיעור חד; מדד המוליכים למחצה מזנק ב-5%

יהודה שויצר

2.10.2002 / 23:12

סיסקו יורדת ב-6% לאחר ש-UBS ורבורג הוריד את תחזית הרווח וההכנסות שלה; Dell מזנקת ב-5% לאחר שהעלתה את תחזיותיה לרבעון; בוסטון סיינטיפיק נוסקת ב-12%



עליות שערים חדות במניות השבבים והמחשבים העבירו את הנאסד"ק מירידה חדה לעלייה של כמחצית האחוז. לאווירה החיובית תרמה העלאת תחזיות של Dell. מדד מניות המוליכים למחצה רושם עלייה של כ-5%.



סיסקו יורדת ב-6% לאחר ש-UBS ורבורג הוריד את תחזית הרווח וההכנסות שלה וכן את מחיר היעד של המניה. בנק ההשקעות נימק את הורדת התחזיות בכך שמצב ההשקעות בתחום הטכנולוגיה ממשיך להפגין חולשה, ובאזהרת רווח של מתחרה קטנה של סיסקו, אקסטרים נטוורקס. כמו כן ציין הבנק כי החברה סובלת מחולשה בעסקיה באירופה וביפאן.



מנכ"ל אורקל , לארי אליסון, אמר כי הוא צופה צמיחה איטית בכלכלת ארה"ב ובענף הטכנולוגיה בפרט, והזהיר כי למרות התאוששות בתחומים מסוימים בכלכלה, כמו תעשיית הרכב, יש להיזהר מציפיות גבוהות מדי. מניית אורקל יורדת ב-0.8%.



ענקית המחשבים דל עולה ב-5% לאחר ששיפרה את תחזיותיה לרבעון השלישי. החברה העלתה את תחזית ההכנסות לרבעון ל-9.1 מיליארד דולר, מתחזית קודמת להכנסות של 8.91 מיליארד דולר. בשורה התחתונה צופה החברה רווח נקי של 21 סנט למניה - בהתאם לתחזיות.



חברת הייעוץ KPMG קונסלטינג (סימול KCIN) שינתה את שמה ל-BearingPoint, בניסיון ליצור בידול מהחברה האם לשעבר KPMG. מנייתה תתחיל להיסחר בבורסת ניו יורק במקום בנאסד"ק החל ממחר, ועתה היא עולה ב-2.5%.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה הוביל בית ההשקעות ג'יי.פי מורגן את רשימת היועצים למיזוגים ורכישות באירופה. מניתוח שערכה חברת תומסון פייננשל עולה כי בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמה פעילות המיזוגים והרכישות באירופה ב-337 מיליארד דולר, כשג'יי.פי מורגן ייעץ למיזוגים בהיקף של 77.7 מיליארד דולר. מניית החברה עולה בשיעור צנוע של 0.3%.



ניצחון משפטי מקפיץ את מניית בוסטון סיינטיפיק ב-12%. מתחרתה גיידנט (סימול GDT) לא תורשה למכור סטנטים מצופי תרופות המשמשים לפתיחת עורקים חסומים, כך פסק אתמול בית משפט פדרלי לאחר שנעתר לבקשתה של בוסטון. מניית גיידנט נופלת ב-16%.



דאו כמיקל (סימול DOW), יצרנית הכימיקלים השנייה בגודלה בארה"ב, נופלת ב-7% לאחר שחתכה את תחזית הרווח לרבעון השלישי בשל עלויות גבוהות מהצפוי בפעילותה באירופה. דאו צופה עתה רווח של 16 סנט למניה ברבעון לעומת ציפיות האנליסטים לרווח של 29 סנט למניה.



רשת חנויות הספרים הגדולה בארה"ב, בארנס אנד נובל (סימול BKS), מתכננת לרכוש מניות של קמעונאית האינטרנט בארנס אנד נובל.קום (סימול BNBN) בשווי של עד 10 מיליון דולר. כיום מחזיקה בא"נ ב-36% ממניות החברה המקוונת, והיא שותפה במיזם עם חברת המדיה הגרמנית בארטלסמן, לה נתח שווה של מניות בבא"נ.קום. בתגובה מזנקות מניות בא"נ.קום ב-64%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully