וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכפר ולשפר: הגופים שזקוקים לתרומות שלכם

20.9.2015 / 13:07

תקופת החגים נחשבת פוריה יותר בקרב הארגונים והעמותות ההתנדבותיות הפועלות בישראל. רגע לפני יום הכיפורים, הנה הזדמנות מצוינת לפתוח את הלב

עזר מציון. רחל שכטר, מערכת וואלה! NEWS
מתוך קמפיין עזר מציון. מעל 1,900 השתלות מח עצם/מערכת וואלה! NEWS, רחל שכטר

רגע לפני תחילתו של יום כיפור, זמן שבו שרובנו מוציאים את הפנקס ועושים חשבון נפש כדי לפתוח פרק חדש ביחסינו עם העולם, יש עוד מקום להשתפר. לא, לא מדובר בהלקאה חדשה או עינוי שידמה זיכוך רגעי אלא בתרומה של ממש, מעשה צדקה שעשויה להציל לא רק את פנקס המצוות שלכם אלא גם את חייהם של אחרים.

לא תמיד מדובר בכסף. אף שהוא תמיד חסר, מטרתן של תרומות קטנות אינן להציל את חשבון הבנק של העמותה או הגוף הנתרם. להיפך. ברוב המקרים נחשבת תרומת איברים למשל, כעדיפה לאין ערוך במקרה ומדובר בהצלת חיי אדם.

בישראל ישנן לא מעט עמותות וגופים שישמחו לקבל את תרומתכן, ורובן פותחות את שעריהן דווקא בתקופת החגים שנחשבת פוריה יותר ומגרה את יצר הנתינה של הציבור הישראלי.

חברה תורמת היא חברה חסינה

תתפלאו, אבל חוסנה של חברה נמדד בין השאר, ביכולת של הכלל לתרום למי שנזקק לכך. אז אם אתם במצב רוח של נתינה, הנה חמש עמותות שישמחו לקבל ממכם טלפון כבר עכשיו:

עמותת עזר מציון – העמותה הזאת מנהלת פרויקט יהודי יחיד מסוגו ובעל חשיבות עולמית שכולל מאגר מח העצם אליו הצטרפו מעל 771 אלף תורמים. המאגר הלאומי העצום הזה כבר הוביל למעל 1,900 השתלות שהצילו חיים.

הישג משמעותי במיוחד במאגר התורמים הלאומי נרשם לפני עשור, כאשר צה"ל הצטרף לפרויקט, ואפשר לחיילים שנמצאים בהליך החיול להצטרף למאגר. מדובר בתורמים צעירים, בריאים ממגוון רחב של עדות ומוצאים. מאז, 344,445 מהם הצטרפו למאגר, ו-864 זכו לתרום מח עצם לחולים הזקוקים לכך להצלת חייהם. תרומות רבות מחיילים ומאזרחים - נשלחו לחולים במדינות כמו ארגנטינה, אוסטרליה, בלגיה, קנדה, יוון, הודו ועוד.

איך אתם יכולים לתרום? "עזר מציון" פונה לציבור ומבקשת את שותפותו בהצלת חיים באמצעות מימון בדיקת הדגימות הנאספות בעלות של 250 שקלים לכל דגימה.

פרטים לתרומה: 2236* או באתר של "עזר מציון".

עמותת מזון לחיים – עמותה שנוסדה לפני שש שנים ופועלת מארבעה נקודות איסוף בת"א, פ"ת, י-ם וחיפה במטרה להשביע את רעבונן של 1,500 משפחות בתקופת חגי תשרי. מעבר לחלוקת סלי מזון ומצרכים מספקת העמותה מזון מבושל שנאסף באמצעות 200 מתנדבים שפוקדים כמה מהמסעדות הטובות בתל אביב ואוספים מהן מנות שהוכנו במיוחד.

איך אתם יכולים לתרום? עמותת "מזון לחיים" תשמח להרחיב את מאגר המתנדבים וכמובן את סלי המזון המחולקים למשפחות.

פרטים לתרומה: מספרי הטלפון של מוקדי האיסוף בפ"ת 03-9341110, ת"א 03-5621114, י-ם 02-6259696, חיפה 04-8621199.

מחסן אריזות מזון של ארגון לתת לקראת ליל הסדר, יבנה. מרץ 2015. מגד גוזני
מחסני האיסוף של ארגון לתת/מגד גוזני

מרכז אד"י – את המרכז הישראלי לתרומת איברים שפועל בחסות משרד הבריאות קשה לפספס. פרסומי המרכז מופיעים תדיר בכלי התקשורת וקוראים לישראלים לתרום איברים נחוצים לאחר מותם. כיום חברים במרכז כ-815 אלף ישראלים שמחזיקים בכרטיס החבר של אד"י ואיבריהם עשויים להציל חיים יקרים.

איך אתם יכולים לתרום? כרגע זה מאוד פשוט. צריך למלא את פרטי ההתחייבות ולשלוח למרכז אד"י. לאחר מכן תקבלו בדואר את כרטיס החבר. ההליך כולו מוסדר בחקיקה ממשלתית ויאושרר מחדש במקרה הצורך עם קרוביכם טרם התרומה.

פרטים לתרומה: 6262* או באתר אד"י

ארגון לתת – אולי הארגון ההתנדבותי הגדול בישראל שמספק ביטחון תזונתי לניצולי שואה, בני נוער ונזקקים. מעל רבע מיליון ישראלים תורמים לו מדי שנה מוצרי מזון, ארוחות חג ומסייעים בסיוע לאוכלוסייה מבוגרת ונוער חוסה. בחגי תשרי פועל הארגון ביתר שאת על מנת לספק מאות אלפי ארוחות חג ולהרחיב את מאגר המתנדבים והחלוקה.

איך אתם יכולים לתרום? סיוע כספי בשווי 60 שקלים לארוחה חמה ומוצרי מזון לחג לאדם שיועברו באמצעות אתר האינטרנט של החברה. ארגון לתת זקוק גם למתנדבים במחסני איסוף המזון ולחלוקת המוצרים.

פרטים לתרומה: 6833* או באמצעות אתר לתת

חסדי נעמי - בשנת 1984 יוסף כהן שלח את ילדיו הקטנים לבית הספר, הבחין בילדים המגיעים עם תיקים קרועים ובגדים בלויים ורחמיו נכמרו על המשפחות המסכנות. כהן, במו ידיו, עבר מבית לבית, אסף מצרכי מזון וחילק אותם לעניים. עם הזמן נוסף מערך התנדבותי שלם, הוקמו מחסני איסוף, פוזרו ניידות לאיסוף מוצרים. כיום, נתמכים ע"י חסדי נעמי למעלה מ-10,000 משפחות באופן קבוע ועוד רבים נוספים מעת לעת. מערך ההתנדבות של "חסדי נעמי" כולל למעלה מ-20,000 מתנדבים ומתנדבות הפועלים בכ-40 נקודות חלוקה ברחבי הארץ.

איך אתם יכולים לתרום? באמצעות סכום כסף שתבחרו שישמש לרכישת מוצרי מזון ובאמצעות התנדבות במרכזי המזון ברחבי הארץ.

פרטים לתרומה: 4549* או באתר האינטרנט של העמותה

וואלה! NEWS
  • עוד באותו נושא:
  • תרומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully