וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 33% בהיקף המיזוגים והרכישות הגלובליות בתשעת החודשים הראשונים של השנה

יהודה שויצר

2.10.2002 / 23:08

בתקופה זו הסתכמו עסקות אלה ב-902.8 מיליארד דולר; בראש טבלת היועצים למיזוגים ורכישות ניצב גם השנה בית ההשקעות גולדמן סאקס שייעץ ל-185 עסקות בהיקף של 202.4 מיליארד דולר



ירידה של 33% בהיקף המיזוגים והרכישות הגלובליות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2002. מניתוח שערכה חברת תומסון פייננשל עולה כי בתקופה זו הסתכמו עסקות אלה ב-902.8 מיליארד דולר, לעומת 1.35 טריליון דולר בתקופה המקבילה ב-2001.



להערכת חברת תומסון הסביבה הכלכלית הקשה בשילוב עם נפילת מחירי המניות ומבול השערוריות החשבונאיות הובילו לירידה בהיקף העסקות הגלובליות. "להערכתי הגענו לתחתית הבור, אך אף אחד לא מוכן להתחייב כי ההתאוששות קרובה", אמר בנקאי השקעות לרויטרס.



בראש טבלת היועצים למיזוגים ורכישות ניצב גם השנה בית ההשקעות גולדמן סאקס שייעץ ל-185 עסקות בהיקף של 202.4 מיליארד דולר. העסקה שהקפיצה את גולמן היתה רכישתה של פרמסיה על ידי פייזר ב-60 מיליארד דולר.



במקום השני ניצב CSFB שייעץ ב-259 עסקות בהיקף כולל של 162 מיליארד דולר. במקום השלישי ניצבה חטיבת ההשקעות של סיטיגרופ - סלומון סמית ברני.



ג'יי.פי מורגן הוביל באירופה



בתשעת החודשים הראשונים של השנה הוביל בית ההשקעות ג'יי.פי מורגן את רשימת היועצים למיזוגים ורכישות באירופה. מהדו"ח של תומסון פייננשל עולה כי בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמה פעילות המיזוגים והרכישות באירופה ב-337 מיליארד דולר, כשג'יי.פי מורגן ייעץ למיזוגים בהיקף של 77.7 מיליארד דולר.



פעילות המיזוגים והרכישות ירדה בשיעור חד בשנים האחרונות, מדגישים בתומסון. החברה מציינת כי הנתון הנוכחי משקף ירידה של 22% בהיקף פעילות זו באירופה ביחס לתקופה המקבילה ב-2001. את המקום השני כבש בית ההשקעות מורגן סטנלי, שייעץ למיזוגים בהיקף של 76 מיליארד דולר. במקום השלישי ניצבת חטיבת ההשקעות של דויטשה בנק.



נתון נוסף הבולט מהמחקר של תומסון הוא שגולדמן סאקס, שכיכב כמוביל בייעוץ למיזוגים ב-2001 באירופה ואף נטל את ההובלה ברחבי העולם, נפל למקום ה-11 בתשעת החודשים הראשונים.



מבחינת המיקום הגיאוגרפי, בריטניה נותרה במקום הראשון מבחינת פעילות המיזוגים והרכישות באירופה. במקום השני ניצבת גרמניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully