וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב תחייב חברות להסביר את הפער בין שורת הפרופורמה לתוצאות הכספיות הרשמיות

סוכנויות הידיעות

2.10.2002 / 23:30

החוק החדש צפוי גם לאסור על חברות להשמיט נתונים כספיים "מהותיים" מהודעות לעיתונות



רשות ניירות הערך בארה"ב (SEC) מתכוונת לחייב חברות שמדווחות על שורת פרופורמה בתוצאות הכספיות שלהן, להסביר מדוע התוצאות בשורה זו שונות מהתוצאות בשורה התחתונה המחושבת על סמך הכללים החשבונאיים הנדרשים על פי חוק בארה"ב.



ה-SEC הודיעה על החוק המתוכנן בעקבות דרישת הקונגרס על רקע הדרישות להדק את הפיקוח על המגזר התאגידי בארה"ב אחרי השערוריות החשבונאיות שנחשפו בחברות כמו וורלדקום ואנרון.



החוק החדש אף יאסור על חברות להוציא הודעות לעיתונות אשר מהן הושמטו עובדות "מהותיות", וכאמור כל פער בין התוצאות בשורת הפרופורמה לבין התוצאות בשורת הרווח הרשמית יחייב את החברה להסביר ולנמק את הפער.



רבים בקהילת ראיית החשבון גורסים כי ה-SEC היתה צריכה לאסור כליל את השימוש בשורת הפרופורמה. כ-1,500 חברות כללו שורת פרופורמה בהודעות לעיתונות שהוציאו לפני פרסום הדו"חות הכספיים הרשמיים שלהן בשנה שעברה. שורת הפורפורמה, שאני אינה כוללת הוצאות חד פעמיות - כמו הוצאות הקשורות למיזוגים ומחקר למשל - זכתה לתשומת לב מוגברת בתקופת הגאות של שוקי המניות בשנות ה-90 ועל רקע ניסיונות חברות הטכנולוגיה להציג באור חיובי יותר את התוצאות הכספיות שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully