וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר המיצרי שרוצה לקנות אי לפליטים

21.9.2015 / 7:16

איל התקשורת המצרי נגיב סוויריס שהונו מוערך בכ-3 מיליארדי דולרים הציע פתרון מקורי למשבר הפליטים באירופה. סוויריס הציע לקנות אי מממשלת יוון או איטליה ולשכן בו את הפליטים. הרעיון כבר עורר התעניינות רבה

מערכת וואלה

הכירו את נגיב סוויריס, המיליארדר המצרי שעשוי להפוך לתקוותם החדשה של הפליטים באירופה.

איל התקשורת ואחד האנשים העשירים באזור, הציע לרכוש מיוון או מאיטליה אי פרטי שיהווה מקלט עבור מאות אלפי הפליטים שנמלטו מארצם. את הרעיון פרסם לראשונה בחשבון הטוויטר שלו, דבר שגרר בהתחלה תגובות סקפטיות ומגחכות אך בהמשך הביא להתעניינות רבה מצד תורמים פוטנציאליים שהציעו לסייע ברכישת האי.

על פי הערכות שפרסם סוויריס, עלות רכישת האי נאמדת בין עשרה למאה מיליון דולרים ולצורך כך הציע להקים חברת מניות משותפת לטובת הפרויקט ובה כל אדם שיתרום ייכנס כשותף במניות האי.

מלבד שיכונם של הפליטים, מתכנן סוויריס לבנות נמל קטן בצמוד לאי, שיאפשר לסירות המגיעות אליו לעגון בצורה קלה ונוחה. כמו כן, בכוונתו להשקיע מכספי התרומות גם בתשתיות שיסייעו לתושבים להתחיל את חייהם, לבנות בתים, בתי ספר ובתי חולים ובך לייצר מקומות עבודה עבורם.

סוויריס פנה לממשלת יוון כדי שזו תסייע לקידום והנעת הפרויקט ותאפשר את רכישת האי בהקדם האפשרי. הוא גם פנה לנציבות האו"ם לענייני פליטים בניסיון לייצר שיתוף פעולה בין הצדדים.

אבל מה שמרגש יותר מכל, היא הצעתו של סוויריס לקרוא לאי שיוקם ע"ש הילד הסורי שתמונת גופתו שנסחפה לפני כשבועיים אל חופי יוון הצליחה לזעזע את העולם כולו. בראיון שהעניק ל-CNN אמר כי הוא אינו יכול להתעלם מסבלם של הפליטים הסורים ולא לקחת את זה באופן אישי.

סוויריס הוא הבעלים של קבוצת הטלקום "אורסקום TMT", בן למשפחה מוכרת של יזמים במצרים והונו מוערך בכ-3 מיליארד דולרים.

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה! NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה! NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

  • עוד באותו נושא:
  • פליטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully