וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: סיכוי נמוך לעסקת ג'נרלי-המזרחי מכיוון שמכירת מניות לאומי ע"י ג'נרלי תחייב הכרה בהפסדים גדולים

אורה קורן

3.10.2002 / 7:14

רכישת השליטה בבנק המזרחי על ידי מגדל תותנה גם במכירת מניות מגדל שבידי בנק לאומי



מאת אורה קורן וסמי פרץ



הרשות להגבלים עסקיים צפויה לאשר את עסקת הרכישה של אחזקות משפחת עופר בבנק המזרחי (26%) על ידי חברת הביטוח מגדל , אך תתנה את ביצועה בניתוק הזיקה בין בנק לאומי ומגדל.



במסגרת זו יידרש בנק לאומי למכור במשך תקופה מסוימת את אחזקותיו (כ-20%) במגדל, ואילו מגדל תידרש למכור אחזקותיה (כ-9.5%) בבנק לאומי. זאת, כדי למנוע מצב עתידי שיאפשר תיאום בין בנק לאומי לבנק המזרחי באמצעות דירקטוריון מגדל, שבמסגרתו עלול בנק המזרחי להפוך למעין סניף של בנק לאומי.



המגעים לרכישת אחזקות משפחת עופר בבנק המזרחי על ידי חברת ג'נרלי האיטלקית חודשו לפני כחודש. בין השאר בוחנת ג'נרלי, המחזיקה במגדל, את האפשרות לרכוש את האחזקות בבנק המזרחי באמצעות חברת מגדל. מגעים דומים בין הצדדים, שהתנהלו לפני כשנה, הופסקו לאחר ששני הצדדים לא הגיעו להסכמה על המחיר. הבסיס למגעים הנוכחיים בין הצדדים הוא שווי ההון העצמי של הבנק.



מקורות בכירים במערכת הפיננסית מעריכים כי הסיכויים להוצאת העסקה לפועל בעיתוי זה נמוכים, בשל תנאי המשק, ועקב העובדה שמגדל תקועה עם אחזקה של 9.5% במניות בנק לאומי, שאותן רכשה במחיר גבוה ממחירי השוק הנוכחיים. מגדל השקיעה מיליארד שקל ממקורותיה העצמיים ברכישת 8% מהונו של בנק לאומי, וכיום מסתכמת ההשקעה ב-700 מיליון שקל בלבד.



עד כה לא דיווחה מגדל על כוונה לרשום הפרשה בגין ירידת ערך ההשקעה. בנוסף על כך מחזיקה חברת מגדל 1.5% נוספים מהונו של בנק לאומי כנגד השקעות של כספי פוליסות ביטוח חיים.



הרשות להגבלים עסקיים עשויה לתמוך ברכישה של בנק בינוני על ידי חברת ביטוח בינונית או גדולה, מתוך כוונה לקדם הקמת גוף שלישי חזק בתחום הפיננסי לצד בנק לאומי ובנק הפועלים.



מאותה סיבה לא היתה מאשרת מיזוג בין בנק גדול לחברת ביטוח גדולה. על בסיס גישה זו עשויה הרשות לאשר את רכישת בנק המזרחי הנחשב בינוני על ידי מגדל. ואולם, אילו היתה מגדל בוחנת לדוגמה את רכישת בנק לאומי המועמד להפרטה, נראה שהרשות היתה מתנגדת למהלך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully