וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינ"ל הצביע להעלות שכר לזאבי עם מניות שהחזיק עבורו בנאמנות

רותם שטרקמן

3.10.2002 / 7:20

הבנק, שהוא גם הנושה הבולט של זאבי, לא הזדהה כבעל עניין אישי בהצבעה



הבנק הבינלאומי , שמחזיק בנאמנות ב-17% ממניותיו של גד זאבי בחברת מלם , הצביע עבור אישור שכרו של זאבי בחברה, כבעל מניות שאין לו עניין אישי בהצבעה. מניות הבינלאומי היוו 90% מתומכי ההצעה, שאין להם עניין אישי ואשר נכחו באסיפה, והביאו בכך לאישורה - כך עולה מבדיקת נתוני ההצבעה באסיפת בעלי המניות במלם.



מדובר בעסקת בעלי עניין שבה ביקש זאבי לאשר לו שכר של 10,000 דולר בחודש, בגין תפקידו כיו"ר פעיל של החברה. בעסקת בעלי עניין דורש החוק כי שליש מבעלי המניות הנוכחים באסיפה, שאין להם עניין אישי, יתמכו בהחלטה.



בדיווחי מלם לבורסה רשומות המניות של הבינלאומי כמניותיו של זאבי, המחזיק ב-69% מהמניות - אך בדיווח על תוצאות ההצבעה הן נרשמו על שמו של הבינלאומי. גם ברשם החברות רשומות המניות על שמו של הבינלאומי.



מרבית בעלי המניות שאין להם עניין אישי - בהם חברת א.מ.ת מיחשוב (9%), קרנות הנאמנות של לאומי פיא, פסגות אי.בי.אי ומיטב - התנגדו להחלטה. לדבריהם, אין בתפקידו החדש של זאבי כל תמורה לחברה, והשכר מוגזם בעיקר לנוכח מצב החברה. על רקע זה תמוהה עוד יותר תמיכתו של הבינלאומי בהחלטה.



יועצה המשפטי של מלם, עו"ד אסף טייבר, מסביר כי מניות המוחזקות בנאמנות נחשבות כאילו הן בבעלות מלאה - ומכאן זכויות ההצבעה בחברה לנאמנות של הבינלאומי באסיפה.



בנוסף על שאלת הבעלות על המניות, נשאלת השאלה אם היה לבינלאומי עניין אישי בעסקה בשל האשראי הגדול שהעמיד לחברות בקבוצת זאבי. הבינלאומי (יחד עם בנק הפועלים), הוא הבנקאי הראשי של זאבי אחזקות.



הבינלאומי סירב להגיב. "הבנק אינו נוהג להתייחס לעניינים הנוגעים ללקוחותיו", אמר דובר הבנק. גם רשות ניירות ערך סירבה להתייחס למקרה. ואולם ל"הארץ" נודע כי הרשות פנתה למלם לצורך קבלת פרטים על אופן ההצבעה באסיפה, ועל הקשרים בין בעלי המניות שהצביעו בעד ההחלטה. עו"ד טייבר אמר כי בזמן הקרוב ישיב על כל שאלות הרשות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully