וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: מטות אי.די.בי ימוזגו בעקבות השלמת הרכישה

3.10.2002 / 7:42

עוד מתכננים הרוכשים, לבחון את כל חברות הקבוצה, כדי להחליט אילו מהן יימכרו ואילו יישארו



קבוצת הרוכשים של קונצרן אי.די.בי מתכננת לאחר השלמת העסקה לבצע מיזוג מטות בפועל, מבלי להמתין להשלמת הליכים משפטיים של מיזוג או איחוד בין החברות - כך העריכו אתמול מקורות בשוק ההון. לדבריהם, המיזוג יתבצע בין ארבעת מטות אי.די.בי אחזקות , אי.די.בי פיתוח , דיסקונט השקעות (דסק"ש) וכלל תעשיות . ארבע החברות יישארו ישויות משפטיות נפרדות, אך ינוהלו תחת מטה אחד מצומצם. זאת, במסגרת הליכי חיסכון והתייעלות שצפויים בקבוצה.



כפי הנראה, קבוצת הרוכשים תבצע איחוד ארגוני מהיר יחסית של מטות. זאת מתוך הערכה כי איחוד משפטי יימשך זמן רב ויהיה כרוך בשיקולים נוספים כהיבטי מס ושינויי אחזקות. קבוצת הרוכשים כוללת את קבוצת גנדן בראשות נוחי דנקנר (60%), משפחת מנור בראשות יצחק מנור (20%) ומשפחת לבנת בראשות אברהם (בונדי) לבנת (20%). הקבוצה חתמה במאי 2002 על הסכם לרכישת גרעין השליטה (52%) באי.די.בי והשלמת העסקה, הכפופה לאישורים רגולטוריים, מתוכננת לסוף נובמבר 2002.



חברת הייעוץ הבינלאומית ביין אנד קומפני המליצה לפני כשלוש שנים לבעלי השליטה הנוכחיים באי.די.בי, משפחות רקנאטי וקרסו, לבצע איחוד מטות מדורג במסגרת צעדי התייעלות. ואולם התהליך התעכב, בין השאר בעקבות תהליכי המכירה של גרעין השליטה בקבוצה המתנהלים כשנה וחצי.



עוד מתכננים הרוכשים לבחון את כל חברות הקבוצה, כדי להחליט אילו מהן יימכרו ואילו יישארו. בשוק ההון העריכו כי שופרסל וכלל ביטוח לא יימכרו. זאת מכיוון שחברות אלה נהנות מחוסן פיננסי ניכר ותזרים מזומנים גדול. גם חברות הנדל"ן אזורים ונכסים ובניין על שלוחותיהן אינן צפויות להימכר, מכיוון שקבוצת גנדן הנמנית עם הרוכשים מתמקדת בתחום הנדל"ן.



הסכם המימון של אי.די.בי מתבסס על הלוואות בהיקף של כ-330 מיליון דולר. תוכנית החזר החוב של הרוכשים תתפרס ככל הנראה על פני 12 שנים, ותכלול החזר מדיווידנדים וממכירת חברות. בארבע השנים הקרובות לא אמורה הקבוצה להחזיר חובות, לכן לא תמצא עצמה במצב שיחייב אותה לבצע מימושים תחת לחץ. בשוק ההון העריכו כי קבוצת הרוכשים שוללת ביצוע מימושים במצב הנוכחי של המשק, וכי תחל לבצע מימושים לאחר שהמשק יתאושש ומחירי החברות יחזרו לעלות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully