וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב ליצמן יוזם רפורמה שמטרתה לחזק את הכנסת מול משרד האוצר והממשלה

צבי זרחיה

3.10.2002 / 7:52

לפי ההצעה, מעתה תדון ועדת הכספים עד לאישורו הסופי של התקציב בעיקר בתקציביהם של 4 משרדים: עבודה ורווחה, שיכון, בריאות ותעשייה



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), יוזם רפורמה שמטרתה לחזק את הוועדה והכנסת מול משרד האוצר והממשלה; לפי ההצעה, שתיושם כבר לאחר אישורו של תקציב 2003 בקריאה ראשונה, מעתה תדון הוועדה עד לאישורו הסופי של התקציב בעיקר בתקציביהם של ארבעה משרדים חברתיים: עבודה ורווחה, שיכון, בריאות ותעשייה.



במשך שנים נהגה הוועדה להקדיש ישיבה אחת או שתיים לדיון בתקציביהם של כמעט כל משרדי הממשלה, לפני ההצבעה על התקציב בקריאה השנייה והשלישית.



לפי ההצעה, הדיון בתקציביהם של שאר המשרדים הממשלתיים יידחה עד לאחר אישור התקציב כולו בקריאה שנייה ושלישית.



ליצמן הודיע כי מתחילת שנת התקציב 2003 יכונסו חברי הכנסת ככל הנראה מדי יום שני ליום דיונים שיכלול את תקציביהם של משרדי הממשלה. הוא מתלבט אם לערוך את הדיון בתקציביהם של המשרדים במליאת הוועדה או להקים ועדות משנה לענייני תקציב שיפקחו במשך כל שנת התקציב על תקציבי המשרדים.



לפי ההצעה, בידי כל אחד מחברי הוועדה תופקד הסמכות לעמוד בראש ועדת משנה נפרדת שתדון ביסודיות במשך כל השנה בתקציב של משרד ממשלתי אחד או שניים. בדרך זו, חבר הכנסת שיופקד על תקציב של משרד ממשלתי מסוים יוכל ללמוד את התקציב לעומק, ולא לאשר באופן אוטומטי את ההחלטות לבצע קיצוץ גורף בתקציבו של אותו משרד. "הלקח שנלמד מדיוני הוועדה בתקציב 2002", אמר ליצמן, "הוא שאין ערך גדול לדיון שטחי ומהיר בתקציביהם של מרבית משרדי הממשלה, מאחר שהוועדה לא יכלה להשפיע באופן מהותי על היקף התקציבים של המשרדים הללו. זאת ועוד, כמה חודשים לאחר אישור תקציב 2002 הגיש האוצר תוכנית חירום שכללה קיצוץ נוסף בתקציבי המשרדים".



למעשה, ליצמן מעוניין שוועדות המשנה לענייני תקציב יקבעו את צרכיו התקציביים של כל אחד ממשרדי הממשלה מבלי שהאוצר יקבע את שיעור הקיצוץ בתקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully