וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטאר-קור מארה"ב סגרה את מרכז הפיתוח שלה באטלנטה - ופתחה במקומו מרכז בישראל

עודד חרמוני

3.10.2002 / 8:02

ההסכם על הקמת סטאר-קור, שנוסדה בידי יצרניות השבבים אינפיניון, אגיר ומוטורולה ונמצאת בבעלותן המשותפת, נחתם ביוני



חברת סטאר-קור (StarCore) האמריקאית, המפתחת ליבת מעבד אותות ספרתי (DSP), החלה לפעול אתמול, עם קבלת אישור נציבות ההגבלים העסקיים האירופית. אתמול התחיל לפעול גם מרכז הפיתוח של החברה באזור התעשייה אזור שליד תל אביב, לאחר שמרכז הפיתוח שלה באטלנטה נסגר. ההסכם על הקמת סטאר-קור, שנוסדה בידי יצרניות השבבים אינפיניון, אגיר (Agere) ומוטורולה ונמצאת בבעלותן המשותפת, נחתם ביוני.



מנכ"ל הפעילות הישראלית של סטאר-קור, אמנון רום, אמר שהחברה החליטה להקים את מרכז הפיתוח שלה בישראל, אף שלאגיר ומוטורולה יש מרכז פיתוח משותף באטלנטה, המעסיק 100 עובדים ופיתח את הטכנולוגיה הבסיסית שעליה יתבססו מוצרי החברה. המרכז באטלנטה נסגר כאשר הוטלה משימת פיתוח הטכנולוגיה החדשה על המרכז בישראל.



לדברי רום, במרכז הישראלי יועסקו 60 עובדי מרכז הפיתוח של אינפיניון שעסק בפיתוח שהופסק של השבב כרמל. מרכז פיתוח זה פועל באזור התעשייה אזור ומבוסס על מהנדסי חברת IC.COM, שאותה רכשה אינפיניון ב-99'. לדבריו, החברה העדיפה לנצל את הידע שנצבר במהלך פרויקט כרמל, והיא מתכננת לגייס עובדים נוספים ולהגיע בתוך שנה ל-100 מפתחים.



כחברה המפתחת ליבת מעבד אותות ספרתי שאותו היא תמכור ליצרני שבבים, מדובר בחברה המוכרת קניין רוחני ולא שבבים פיסיים. מעבד אותות ספרתי הוא שבב המממש אלגוריתמים מתמטיים מסובכים. רכיבים אלה מצויים במוקד מערכות אלקטרוניות רבות, ממכשירי פקסימיליה ועד לטלוויזיות דיגיטליות ומגברי אודיו. החברה מתכננת למכור את תכנון המעבד, בצירוף תוכנות המאפשרות לשלבו בשבבים גדולים יותר בעבור מוצרים ייחודיים. על פי מודל זה, מקבלת החברה תשלום תמורת רישיון השימוש בטכנולוגיה וכן תמלוגים ממכירות. שהיקפו של השוק נאמד ביותר מ-8 מיליארד דולר.



פיתוח המוצר החל ב-98', כשמוטורולה ואגיר הקימו מרכז פיתוח משותף באטלנטה שפיתח את טכנולוגיית הליבה למעבד אותות בשם StarCore. עד להקמת החברה החדשה לא שיווקו את הטכנולוגיה שפותחה לחברות זרות, אלא השתמשו בה לצרכים פנימיים. כיום מתמקדת החברה במכירת הקניין הרוחני של השבב המקורי, ועד לשנה הבאה היא מתכננת להשלים את פיתוח הדור הבא של המעבד, שיפותח בישראל. אף שהנהלת החברה ממוקמת באוסטין, טקסס, מרבית פעילותה תתבצע בישראל, שבה יפעלו מרכז הפיתוח ומרכז התמיכה בלקוחות.



מנכ"ל סטאר-קור, טום לנץ', אמר כי באוסטין ובתל אביב יש מאגרי כישרונות מהטובים בעולם בתחום התוכנה והמוליכים למחצה וכן אווירה מצוינת לעסקים. "התנאים הכלכליים בתעשייה אידיאליים בעבורנו", אמר. "בזכות המחירים המאמירים של טכנולוגיית DSP, רבים מיצרני המוליכים למחצה פתוחים לרעיון של רכישת רישיון לפתרון DSP מוכח, הניתן לשדרוג, כדי שיוכלו לרכז את משאבי המחקר והפיתוח שלהם בתחומי המומחיות הייחודיים להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully