וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלדה שגויה החריפה את הירידות בוול סטריט אמש

דפנה מאור

3.10.2002 / 9:07

מדובר בפקודת מכירה שגויה של 4 מיליארד דולר שהוציא בר סטרנס; העסקה בוטלה ברובה לפני הביצוע, למעט פקודות מכירה של 622 מיליון דולר של מניות S&P 500

פקודת מכירה שגויה של בר סטרנס הובילה למכירת מניות בשווי 4 מיליארד דולר והחמירה את הירידות בשוק אמש. מדד S&P 500 סיים את המסחר בירידה של 2.36%.

בורסת ניו יורק הודיעה כי פקודת מסחר בת 4 מיליארד דולר שהתבצעה 20 דקות לפני סגירת המסחר היתה "שגיאה פקידותית", והיתה צריכה להירשם כ-4 מיליון דולר.

פקודות המכירה התייחסו למניות הנסחרות במדד S&P 500. העסקה בוטלה ברובה לפני ביצועה, למעט פקודות בשווי 622 מיליון דולר, הודיעה הבורסה. רויטרס דיווחה כי לפי מקורות בבורסה היתה הטעות פקידותית, ולא טעות של סחרן.

בנק ההשקעות בר סטרנס טען כי לטעות אין השפעה מהותית עליו, אולם פקודות מכירה גדולות מטעם בתי השקעות גדולים עשויות למשוך אחריהן משקיעים הרואים בכך איתות עבורם.

טעויות קודמות בהכנסת פקודות מכירה הובילו בעבר לנפילות קשות במחירי מניות, כמו זו של נייט טריידינג, שנפלה ביוני השנה ביותר מ-50% בשל טעות של סחרן. במאי 2001 אירע שיבוש בפקודת מכירה של ברוקר של ליהמן ברדרס, שהקליד אפס מיותר בפקודת מכירה, והביא לנפילה בבורסת לונדון. הנהלת הבורסה לא תיקנה את הטעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully