וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות תיקים מעוכבים במשרד רשם הפטנטים - חלקם במשך שנים

בן ציון ציטרין

3.10.2002 / 9:13

העיכובים במתן החלטות בתיקים אלה מסבים נזקים כספיים כבדים ביותר לממציאים וליזמים המצויים בשלב פריצת הדרך בהמצאתם



מאות תיקים ממתינים להחלטה בלשכת רשם הפטנטים, המדגמים וסימני המסחר, חלקם כבר כמה שנים - כך מודה הרשם הפורש, עו"ד משה גולדברג, המסיים בסוף השבוע את כהונתו. העיכובים במתן החלטות בתיקים אלה מסבים נזקים כספיים כבדים ביותר לממציאים וליזמים המצויים בשלב פריצת הדרך בהמצאתם, וכן למי שנפגעו מהעתקות וחיקויים בתחומי הקניין הרוחני ואינם יכולים לתבוע את העבריינים.



גולדברג כיהן בתפקידו ארבע שנים וחצי. באמצע ספטמבר הודיע במפתיע דובר משרד המשפטים על סיכום בין מנכ"ל המשרד אהרון אברמוביץ וגולדברג על סיום כהונת הרשם ומינוי מחליף שייבחר באמצעות מכרז. המכרז עדיין לא יצא לפועל ותפקיד הרשם לא יהיה מאויש מהשבוע הבא, מצב שיגביר את הסחבת בטיפול בתיקים קיימים וחדשים.



בעיית עומס התיקים הממתינים להחלטת הרשם הועלתה בדו"ח מבקר המדינה מ-98'. בעקבות דו"ח זה שכר משרד המשפטים שירותי יועץ ארגוני, לבחינת פעולות האגף. בדו"ח היועץ נקבע כי מקור הבעיה הוא ריבוי תחומי האחריות של רשם הפטנטים. כפתרון הומלץ על הרחבת הסמכויות השיפוטיות של סגן הרשם לענייני סימני מסחר ומדגמים, ועל מינוי סגן שני בעל סמכויות שיפוטיות זהות. גולדברג מתריע כי אם הרפורמה הארגונית שבה התמקד בשנות כהונתו לא תושלם יש ספק בהמשך קיום מחלקת הפטנטים.



ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי הרשם פורש מתפקידו עקב סיבות הנעוצות ביחסי עובד ומעביד. המשא ומתן לאפשר לו להמשיך ולפעול כפוסק קניין רוחני לאחר עזיבתו לא עלה יפה. "משרד המשפטים עושה מאמץ לאיתור בהקדם האפשרי של רשם חדש. עד אז המשרד יפעל כדי שלא תהיה כל פגיעה בפעילות האגף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully