וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות הציבוריות: "ההחלטה לא לדחות את המעבר לדיווח נומינלי - חסרת אחריות"

בן ציון ציטרין

3.10.2002 / 9:10

לדבריהן, יש לאפשר את המשך הדיווח המתואם לאינפלציה לנוכח עליית האינפלציה בשנה האחרונה וחוסר הוודאות לגבי רמת האינפלציה בעתיד הנראה לעין



"החלטת המוסד לתקינה בחשבונאות שלא לדחות בשנה את המעבר לדיווח נומינלי שגויה וחסרת אחריות ותפגע קשות בחברות הציבוריות" - כך קובע איגוד החברות הציבוריות. המוסד לתקינה החליט בחודש שעבר לחייב את החברות בדיווח כספי נומינלי החל מראשית 2003. לדברי איגוד החברות הציבוריות, יש לאפשר את המשך הדיווח המתואם לאינפלציה לנוכח עליית האינפלציה בשנה האחרונה וחוסר הוודאות לגבי רמת האינפלציה בעתיד הנראה לעין.



האיגוד הציע בעבר לקיים מעבר הדרגתי, כפי שהמעבר לדיווח מתואם לפני כ-20 שנה נעשה בהדרגה, ולבחון את ההתפתחויות האינפלציוניות בתקופת הביניים מבלי לזעזע את הדיווח החשבונאי עצמו, ואולם הצעה זו נדחתה. עתה קורא האיגוד למוסד לבחון שוב את החלטתו עוד לפני סוף 2002.



מנכ"ל האיגוד, גד סואן, אומר כי ההנחה שישראל נמצאת בסביבת אינפלציה אירופית התבדתה, חרף המדד השלילי האחרון.



לדברי סואן, בדיונים שהתקיימו בין האיגוד לבין ראשי המוסד לתקינה הובהר כי אם יהיה שינוי בסביבת האינפלציה, ייזום המוסד לתקינה בעצמו את דחיית הדיווח הנומינלי. "החלטת המוסד לתקינה לחייב מעבר לדיווח נומינלי ב-2003, לפני שהושגה רמת אינפלציה נמוכה ויציבה נראית תמוהה ובלתי הגיונית", אומרים באיגוד החברות הציבוריות.



לדברי סואן, כל עוד נמשכת האינפלציה, המעבר לדו"חות נומינליים עלול לגרום לקיטון משמעותי ברווחיהן של אותן החברות, ובעיקר חברות עתירות רכוש קבוע או חברות ממונפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully