וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין עולה כנגד הדולר בעקבות ביקושי שיא להנפקת אג"ח של ממשלת יפאן

רן דוידוב

3.10.2002 / 14:19

בחודש שעבר נכשלה, לראשונה אי פעם, הנפקת אג"ח ממשלתית; הין נסחר בשער של 122.70 ין לדולר, בהשוואה ל-122.88 אתמול; כנגד היורו נסחר בשער של 121.04 בהשוואה ל-121.21 אתמול



הין עולה קלות כנגד הדולר לאחר שמכירת אג"ח ממשלתית לחמש שנים של ממשלת יפאן גררה ביקושי שיא. הצלחת ההנפקה מהווה איתות להשתקמות אמון המשקיעים בממשלה, לאחר שבחודש שעבר נכשלה, לראשונה אי פעם, הנפקת אג"ח ממשלתית לעשר שנים.



המטבע היפאני נסחר בשער של 122.70 ין לדולר, בהשוואה ל-122.88 אתמול בניו יורק; כנגד היורו נסחר הין בשער של 121.04, בהשוואה ל-121.21 אתמול; המטבע האירופי עומד על 98.65 סנט כנגד הדולר.



ההתפתחויות הפוליטיות ונתוני שוק העבודה עלולים להביא לירידה בשער הדולר. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אתמול שמנהיגי בית המחוקקים הסכימו על מדיניות תקיפה שתאפשר לצבא האמריקאי לפעול כנגד סדאם חוסיין. המשקיעים חוששים שפעולה צבאית כנגד עיראק תפגע בבטחון הצרכנים, תגדיל את הגירעון הממשלתי ותזיק לצמיחה.



הדולר עלול לרדת כנגד הין גם בשל החשש שדו"ח התעסוקה לחודש ספטמבר, שיפורסם ביום שישי בארה"ב, יצביע על החמרת התנאים בשוק העבודה האמריקאי. היום גם יתפרסם בארה"ב מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה שנרשמו בשבוע שעבר.



אתמול נרשמו בבורסות וול סטריט ירידות שערים, לאחר שענקית הכימיקלים דאו כימיקל הזהירה שרווחיה ברבעון השלישי לא יעמדו בתחזיות ו-UBS ורבורג הוריד את תחזיות הרווח של מניית סיסקו. מדד דאו ג'ונס ירד ב-2.3% ואילו נאסד"ק איבד 2.2%. גם שוק המניות היפאני רשם הלילה ירידות שערים. מדד הניקיי ירד ב-1% לשפל של 19 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully