וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AMD שוב מזהירה: הכנסות הרבעון השלישי יפלו ב-18%

רויטרס

3.10.2002 / 9:52

מתחרתה של אינטל ציינה את החולשה בשוק המחשבים האישיים ואת הצטברות מלאי מעבדים בקרב יצרני המחשבים כסיבות העיקריות שהובילו לאזהרת הרווח

יצרנית המעבדים איי.אם.די הזהירה אתמול לאחר סיום המסחר שהכנסותיה ברבעון השלישי יפלו ב-18% מתחזיות האנליסטים ויובילו להפסד תפעולי ניכר. מתחרתה של אינטל (INTC:NASDAQ) ציינה את החולשה בשוק המחשבים האישיים ואת הצטברות מלאי מעבדים בקרב יצרני המחשבים כסיבות העיקריות שהובילו לאזהרת הרווח.

בנוסף לנתוני מכירות מאכזבים של מחשבים אישיים בעונת החזרה ללימודים וחולשה כללית בשוק, נפגעה AMD ממחסור במעבדים הפועלים במהירויות שעון גבוהות בהשוואה למתחרתה הגדולה אינטל. לדברי אנליסטים, נאלצה עקב כך החברה למכור מספר גדול יותר של גרסאות זולות של מעבדי אתלון ומעבדי דורון הזולים.

מניות החברה צנחו ב-21% במסחר לאחר הסגירה בעקבות האזהרה. מניות החברה נפלו השנה ב-66%, בהשוואה לירידה של 54% במניית אינטל. מניית אינטל ירדה ב-1.1% לאחר הסגירה, כשבמהלך המסחר הרגיל איבדה 2.5%.

AMD אמרה שהיא צופה הכנסות בהיקף של כ-500 מיליון דולר ברבעון השלישי, המסתיים ב-29 בספטמבר. זאת, בהשוואה לתחזית האנליסטים שעמדה של הכנסות של 614 מיליון דולר והפסד של 49 סנט למניה.

בחודש יולי אמרה AMD שהיא צופה שהכנסותיה ברבעון השלישי "ירשמו שיפור צנוע" בהשוואה לרבעון השני, אז הסתכמו ב-600 מיליון דולר.

AMD דיווחה על הפסד נקי בארבעת הרבעונים האחרונים. ברבעון השני איבדה החברה נתח שוק לאינטל, שהגדילה את חלקה בשוק המעבדים ל-81.9% בהשוואה ל-79.3% ברבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully