וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות מאוכזבים מהפספוס הצפוי בהכנסות צ'ק פוינט: UBS ומריל לינץ' מורידים תחזיות להמשך

גתית פנקס

3.10.2002 / 11:06

"לא מצוין, יכול היה להיות גרוע יותר", אומרים ב-UBS; מורידים את תחזית ההכנסות ב-3% ל-424 מיליון דולר ב-2002; מקצצים מחיר היעד ל-18 דולר למניה - גבוה ב-40% ממחירה;



"לא מצוין, יכול היה להיות גרוע יותר", זו אחת מהכותרות בהן בחרו בבית ההשקעות UBS ורבורג השווייצי כדי לתאר את הודעתה של צ'ק פוינט מאתמול, לפיה תעמוד בתחזיות לרבעון השלישי של השנה ותקלע להדרכה המוקדמת שסיפקה בסיום הרבעון השני. תיקון קל: ב-UBS אומרים כי למרות הכותרת שליוותה את הודעת צ'ק פוינט, הרי שהיא בפירוש פיספסה את תחזית ההכנסות, ומציינים כי מדובר באכזבה.



ובכל זאת, גם אם הכנסות של 103-104 מיליון דולר שתציג החברה ברבעון השלישי נופלות בכ-5% (5.6-4.6 מיליון דולר) מהתחזיות בוול סטריט, מהדרכת ההנהלה ומההכנסות שהציגה ברבעון השני של השנה, הרי שמדובר בהישג לא רע עבור ענקית אבטחת הרשתות הישראלית. יצוין, כי מאחר שהחברה נמצאת כעת בתקופה שקטה, היא לא מדברת עם אנליסטים ומשקיעים עד לפרסום הדו"חות ב-17 לחודש.



מכל מקום, אמש, יומיים לאחר סיומו של הרבעון השלישי של השנה, שחררה החברה צפירת הרגעה חלקית למשקיעים והזימה שמועות לפיהן לא הצליחה בחודש ספטמבר לסגור את כל העסקות שקיוותה: היא לא תפספס את תחזיות הרבעון השלישי. המניה עלתה ביותר מ-6% בסיום המסחר.



"לאור הירידה בהכנסות ברבעון השלישי, אנחנו מורידים את תחזיותינו לשנת 2002", אומרים האנליסטים ג'ורדן קליין ויונתן האלף מבית ההשקעות UBS ורבורג. הם מעריכים כעת כי בשנת 2002 כולה החברה תדווח על הכנסות של 424 מיליון דולר. התחזית הקודמת שלהם היתה להכנסות של 436 מיליון דולר. האנליסטים מאמינים כי החשיפה הגדולה של החברה לאירופה (39%) היא זו שהובילה לירידה בהכנסות.



בכל הנוגע לשורה התחתונה, צ'ק פוינט אמרה אמש כי רווחיה ברבעון יהיו 25 סנט למניה - בהתאם לתחזיות (כ-63.4 מיליון דולר). ב-UBS מעריכים כעת כי החברה תדווח על רווח של דולר למניה השנה, כך שהמכפיל שלה היום הוא 13 על סמך הרווח הצפוי ל-2002. ב-UBS מעריכים כי החברה תייצר 65-75 מיליון דולר מפעילות. הם אף מורידים את מחיר היעד למניה מ-21 ל-18 דולר - עדיין גבוה בכ-40% ממחיר המניה היום. הרווח למניה, כך הם מעריכים, יהיה 25 סנט ברבעון הבא ויישאר כך מרבית 2003.



גם במריל לינץ' מתעוררים היום למחר חדש ומורידים כלפי מטה את המודל של צ'ק פוינט. הם מעריכים כי החברה תדווח ברבעון הרביעי על הכנסות של 108.7 מיליון דולר, וזאת תחת תחזית קודמת לצמיחה גדולה יותר, להכנסות של 118.2 מיליון דולר.



האנליסטים של מריל לינץ' אומרים כי לאור המספרים שפירסמה אמש צ'ק פוינט הם מבינים כי ההכנסות הנדחות של החברה עשויות להישאר באותה הרמה של הרבעון השני, 94.6 מיליון דולר. הם מותירים למניה המלצת "נייטרלי" בסיכון גבוה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully