וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה בקשת לימור לבנת לצמצם את צו הביניים נגד סגירת הטלוויזיה החינוכית

רוני קורן-דינר

3.10.2002 / 12:42

העותרים: משרד החינוך קיצץ 5.5 מ' ש' מתקציב החינוכית, ומינה 3 צוותים שונים ל"קביעת עובדות בשטח", בהן ניהול מו"מ עם העובדים המפוטרים והתקשרות עם גורמי הפקה



בג"ץ דחה את בקשתה של שרת החינוך, לימור לבנת, לצמצם את צו הביניים נגד סגירת הטלוויזיה החינוכית. על פי צו הביניים, שפסק בג"ץ בשלהי אוגוסט, נאסר על משרד החינוך לעשות כל שינוי במעמדם של העובדים או במערך התוכניות עד לפסק דין סופי בעתירה.



ב-11 ביולי השנה החליטה שרת החינוך לאמץ כמות שהוא את דו"ח הוועדה בראשות עו"ד צבי האוזר, אותו מינתה לבדיקת מעמדה המשפטי של החינוכית. הדו"ח ממליץ על הפסקת שידורי החינוכית ב-31 במארס 2003, והפסקת השידורים במועד שיאפשר את שידורי החינוכית בערוצים 2 ו-10. כמו כן, יופסקו כל ההפקות העצמאיות של החינוכית, יפוטרו כל 456 העובדים, ותוקם יחידת סמך חדשה במשרד החינוך, שתיקרא בשם של"ח, ותעסוק אך ורק ברכישת תוכניות מגורמי חוץ ושידורן במקום תוכניות החינוכית.



לבנת הגישה בקשה לצמצום צו הביניים, כך שיותר לה להרחיב את הצוות שמינתה ליישום ההמלצות משני אנשים (יאיר שטרן ונעמי שחורי) לחמישה. כמו כן, לאפשר לצוות לעבוד ולהיעזר בצוות נוסף של 15 אנשים ממשרד החינוך.



תשעה גופים התאגדו לעתירה נגד יישום ההמלצות, באמצעות עו"ד יוסי עבאדי ממשרד רם כספי ושות', בהם ועדי העובדים של החינוכית, מועצת העיתונות, ההסתדרות, איגודי היוצרים והשחקנים וח"כ קולט אביטל. העותרים טענו כי הופתעו לגלות שמשרד החינוך ממשיך בהיערכות נמרצת ליישום ההמלצות למרות צו הביניים.



עוד כתבו העותרים בתגובתם לצמצום הצו כי ב-18 בספטמבר נודע להם שמשרד החינוך הורה לחינוכית לקצץ 5.5 מיליון שקל מתקציבה לשנה זו - קיצוץ שעשוי, לדבריהם, לכלות את כל תקציב המוסד עד לסוף השנה ומאיים על המשך פעילותו - אף זאת בניגוד לצו הביניים. כמו כן, הסתבר להם שבינתיים מונה צוות שלישי מטעם משרד החינוך, שתפקידו לנהל מו"מ עם העובדים לקראת סיום תפקידם. שלושת הצוותים מונים יחד 26 איש. העותרים העלו חשש לפיו הצוותים נפגשים עם גורמי חינוך והפקה ומנסים לקבוע "עובדות בשטח" בטרם יינתן פסק הדין הסופי. בג"ץ, כאמור, קיבל את בקשת העותרים והותיר את צו הביניים על כנו. (בג"ץ 7201/02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully