וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: מכתשים אגן עשויה להודיע על רכישת מוצרים נוספים מבאייר

אילן מוסנאים

3.10.2002 / 14:16

מציינים כי מדובר במהלך חיובי מאוד שישפר את שולי הרווח ואת התמהיל הגיאוגרפי; מעניקים המלצת "קנייה"

אנו רואים ברכישת המוצרים מבאייר מהלך חיובי מאוד עבור מכתשים אגן ; כך אומרת ל-TheMarker האנליסטית רקפת אפטר מיחידת המחקר של בנק הפועלים. לרכישה השפעה חיובית על מכתשים בשני מישורים: ראשית מדובר במוצרים עם שיעור רווחיות גבוהים מהממוצע בחברה שישפרו את שולי הרווח שלה.

שנית, ולא פחות חשוב, הרכישה תשפר את תמהיל המכירות הגיאוגרפי של מכתשים אגן, תוך צמצום החשיפה שלה לאמריקה הלטינית והגדלת הנתח של אירופה, מה שיקטין את הסיכון של החברה.

אפטר מציינת כי המכפיל לפיו נעשתה העסקה - 1.6, למכירות של 2003, הוא סביר ביחס לעסקות בענף ולעסקות קודמות שביצעה החברה. בכלל אפטר מעריכה כי עסקה זו היא לא סוף פסוק וכי יש אפשרות שמכתשים אגן תודיע על רכישה של מוצרים נוספים בתקופה הקרובה.

אפטר מעריכה כי המחיר של מכתשים אגן הוא אטרקטיווי ומעניקה למכתשים אגן המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 8.2 שקלים - גבוה בכ-32% מהמחיר בו נסחרת המניה בבורסה.

לדבריה, גם הסיכון של החברה בפעילותה בברזיל הרבה יותר נמוך ממה שהיה ברבעון המקביל ב-2001. אז הסתכמה החשיפה המטבעית נטו של החברה לריאל (נכסים פחות התחייבויות) בכ-120 מיליון דולר, שהיו מגודרים בשיעור של כ-80%, והיום היא הצטמצמה לרמה של כ-40 מיליון דולר, חשיפה שמוגנת ב-100%, וכן מגובה בבטחונות חזקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully