וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית חדשה של התעשיינים: מפעלים גדולים יחזקו את הקטנים

יובל אזולאי

7.10.2015 / 8:10

יו"ר האגף למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים ליאור לוי פנה לכ-50 מפעלים גדולים במשק, בבקשה לחתום על האמנה ולהרחיב את היקף הרכש השנתי מתעשיות קטנות ובינוניות

מפעלי ים המלח. דיויד סילברמן, GettyImages
מפעלי ים המלח/GettyImages, דיויד סילברמן

אמנה חדשה, ובמרכזה התחייבות של תעשיינים גדולים להרחבת הרכש מתעשיינים קטנים ובינוניים, תיחתם בקרוב בניסיון לחזק את המפעלים הקטנים והבינוניים. את היוזמה מוביל יו"ר האגף למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים, התעשיין ליאור לוי.

בימים האחרונים פנה לוי לכ-50 מפעלים גדולים במשק, בבקשה לחתום על האמנה ולהרחיב את היקף הרכש השנתי מתעשיות קטנות ובינוניות. מדובר ברכש של חומרים גלם ורכיבים הנחוצים לתהליכי ייצור, רכש של שירותים וקבלנות משנה.

לדברי לוי, האמנה צפויה להיחתם בחודש הבא במסגרת יום מיוחד שתקדיש הכנסת למפעלים הקטנים והבינוניים. "במקום שמפעלים גדולים ירעו בשדות זרים וייבאו רכיבים מחו"ל - אנו מציעים להם לרכוש את המוצרים בשוק הישראלי, תוך חיזוק התעשיות הקטנות והבינוניות. אנו סבורים שהתחרות האמיתית תבוא דווקא ממפעלים קטנים ובינוניים בארץ ולא באמצעות הרחבת הייבוא של מוצרים מחו"ל", אמר יו"ר האגף למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים בשיחה עם "גלובס".

האמנה המתגבשת לא קובעת את היקף הרכש השנתי של חברות גדולות אצל החברות הקטנות, והעניין יהיה נתון לשיקול דעתם של היצרנים הגדולים. עם זאת, לפי האמנה המפעלים הגדולים יפעלו למען הסרת חסמים שמונעים ממפעלים קטנים ובינוניים להימנות עם ספקיהם. עוד קובעת האמנה כי הזמנות גדולות שמתכננות החברות הגדולות במשק יפוצלו כדי לאפשר לכמה שיותר ספקים קטנים ליהנות מהן.

החברות הגדולות גם יפעלו לקיצור לוחות הזמנים להעברת תשלומים לחברות הקטנות והבינוניות על מוצרים או שירותים שנרכשו מהם - ויסייעו לאותן חברות בתהליכי הטמעה של מערכות ייצור חדשניות במפעלים, כדי להעלות את הפריון.

"הבעיה של החברות הקטנות והבינוניות היא שכושר התחרות שלהן בשוקי העולם הולך ויורד, ובחלק מהן נבחנות אפשרויות של סגירת קווי ייצור בישראל - ופתיחתם מעבר לים. הבעיה של רוב החברות האלה היא בשוק המקומי, שהוא קטן. ניכר שבעיית האשראי כבר מעיקה על אותן חברות פחות - בזכות פתרונות מימון לטווח הארוך המאפשר להן להטמיע מערכות ואמצעי ייצור חדישים בתנאים אטרקטיביים. אני מעריך שהרוב המוחלט של החברות הגדולות שאליהן פנינו בבקשה שייקחו חלק במהלך ויחתמו על המענה יענו בחיוב, והדבר יבוא לידי ביטוי בהרחבת נפח ההתקשרויות בינן לחברות קטנות ובינוניות", אמר לוי.

  • עוד באותו נושא:
  • תעשייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully