וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום אישר לקבוצת דלק לדחות ההחלטה בנוגע לפעולות שתנקוט כדי לעמוד בתנאי עסקת ים תטיס

גולן פרידנפלד

3.10.2002 / 15:16

דלק אמורה להחליט האם למכור את אחזקותיה בפרויקטים הימיים בהם היא שותפה או להקטין את שיעור ההחזקה של הקבוצה בפרויקט



הממונה על ההגבלים העסקיים דרור שטרום החליט על שינוי תנאי המיזוג בעניין עסקת ים תטיס. עיקר השינוי הינו דחיית המועד שבו תחליט קבוצת דלק באיזו מבין שתי החלופות היא בוחרת בכדי לעמוד בקריטריונים של הממונה על ההגבלים העסקיים. חלופה אחת הינה מכירת אחזקותיה של דלק בפרויקטים הימיים לחיפושי נפט וגז דוגמת "מד אשדוד", "מובלעת אשדוד", "ומד יבנה". החלופה השנייה הינה הקטנת שיעור החזקות הקבוצה בפרויקט ים תטיס לשיעור שאינו עולה על שיעור האחזקה כפי שהיה ב-1.8.2000. שטרום אישר לקבוצת דלק להודיע על החלטתה עד 31 בדצמבר 2002.



עוד נקבע בהחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים כי החל משנת 2003, וכל עוד גרנית הכרמל בעלת זכויות במד אשדוד, לא תפעיל דלק כל זכות בתאגיד במד אשדוד למעט הזכות לרווחים ולמעט הזכות לעודפי פירוק.



הממונה נתן את הסכמתו לביצוע העיסקה בדבר רכישת הזכויות (15%) בפרויקט "ים תטיס" מאת RB Mediterranearn באוקטובר 2000. הסכמתו של הממונה הותנתה במספר תנאים, בהם מכירת ההחזקה בפרויקטים הימיים של דלק, כך שלא תחזיק במישרין או בעקיפין בזכויות בפרויקטים הימיים לחיפושי נפט או גז הידועים כ"מד אשדוד", "מובלעת אשדוד" ו"מד יבנה" ("פרוייקט מד") או ששיעור החזקתה של קבוצת דלק בפרויקט ים תטיס" יקטן לשיעור שאינו עולה על היקף אחזקותיה בים תטיס כפי שהיה בתחילת אוגוסט.



תנאי נוסף הוא הפרדה פרסונלית בין נושאי משרה ועובדים מקבוצת דלק העוסקים בתחום הנפט ותזיקיקיו לבין אנשים העוסקים בתחום הגז הטבעי. עוד קבע הממונה כי כל רכישה של קבוצת דלק (לרבות גופים הקשורים לקבוצה) בשיעור של 5% או יותר בתאגיד העוסק בתחום הגז הטבעי ואשר יש בידיו תגלית של גז טבעי, טעונה אישור מראש של הממונה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully