וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כמחצית מהסטודנטים עדיין תלויים בהורים?

20.10.2015 / 8:27

לא רק סטודנטים לכלכלה או מנהל עסקים אמורים לנהוג בתבונה פיננסית. כדי להתחיל ברגל ימין את תקופת הלימודים ולהקל על החיים שווה להקדיש כמה דקות כדי לקרוא את הטיפים הבאים

סטודנטים קוראים ספרים על הדשא. ShutterStock
תתאגדו, זה שווה לכם כסף/ShutterStock

עדכנו את הבנק שאתם סטודנטים

סטודנטים זכאים למגוון הטבות והנחות בניהול החשבון, דוגמת הטבות בעמלות על הפקדת שיקים, ריביות נוחות על הלוואות, וכו'. לכן, כדאי מאד לעדכן את הבנק מבעוד מועד על כך שאתם נכנסים לתקופת לימודים אינטנסיבית ולבצע את ההתאמות הנכונות בחשבון העו"ש שלכם. חשוב לזכור שבמקרים רבים ניתן להיעזר בבנק שלכם במידה ותצטרכו עזרה במימון שכר הלימוד ובהלוואות לצרכים שונים. כמו כן, קחו בחשבון שסביר להניח שתידרשו להמציא מסמכים המוכיחים שאתם אכן סטודנטים (אישור הרשמה ללימודים, למשל).

נהלו מעקב דיגיטלי שוטף אחר החשבון

הבנקים מציעים כיום את מרב השירותים המקוונים והדיגיטליים על מנת לחסוך לכם בזמן ובעמלות. הזמן הוא משאב יקר בתקופת הלימודים ולכן כדאי לכם לוודא שאתם מחוברים לכל הערוצים הדיגיטליים השונים (אפליקציה, מוקד טלפוני וכד').

נהלו מעקב אחר הוצאות והכנסות

תקופת הלימודים מתאפיינת, לרוב, בהוצאות רבות כמו שכר לימוד, רכישות של ספרי לימוד וציוד לימודי נלווה. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על ההוצאות הרציניות באמת, כמו שכר דירה ותשלום חשבונות. נהלו יומן מסודר של ההכנסות וההוצאות הקבועות, וכך תדעו לנהל את התקציב החודשי שלכם טוב יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

רכזו את כל ההוצאות בתאריך אחד

אחרי או סמוך לקבלת משכורת. כך תשמרו על סדר בחשבון ותדעו בדיוק כמה נשאר לכם לבזבוזים.

סטודנטית לומדת בבית קפה. ShutterStock
הכירו את כל המלגות והמענקים/ShutterStock

כרטיס הסטודנט שלכם שווה לא מעט כסף

זכרו שסטודנטים זכאים להטבות והנחות משמעותיות כמעט בכל תחום אפשרי. החל מתחבורה ציבורית, מסלולים מוזלים בחברות הסלולר ועד להנחות בתשלום הארנונה בערים מסויימות. אל תתביישו לשלוף את כרטיס הסטודנט שלכם. מדובר בחיסכון של מאות ש"ח בחודש ובמקרים מסויימים אפילו יותר.

מלגות ומענקים

וודאו שאתם מכירים את כל המלגות והמענקים שמגיעים לכם. נכון, לעתים מדובר בחיפוש ארוך ומייגע באתרים השונים אך זה בהחלט משתלם. מי שיוכל לסייע לכם בכך היא אגודת הסטודנטים. לפיכך, מיד עם הגיעכם לקמפוס דאגו להכיר את אגודת/התאחדות הסטודנטים בקמפוס. חלקם מציעים שירותים חשובים בהנחות משמעותיות כמו לדוגמא שירותי צילום שהם הוצאה קבועה ולעיתים רצינית בחיי כל סטודנט.

להתאגד בקבוצות רכישה

סטודנטים תמיד היו חלק מקבוצות הלחץ הגדולות בכל חברה שהיא, וכוחה עומד לה גם במקרה של רכישה מרוכזת. במקרה הזה, רכישה קבוצתית של ספרי לימוד תשאיר לכם לא מעט כסף בכיס שכן מדובר בהוצאה כבדה במיוחד. מומלץ להתארגן בקבוצות ולרכוש מחנויות יד שנייה (או אתרי יד שנייה באינטרנט). תזכרו שקיימות אפליקציות להורדת ספרי לימוד דיגיטליים ללא תשלום.

טיפ אחרון לדרך

אל תשכחו ליהנות, עם כל הקושי מדובר באחת התקופות המהנות בחיים, גם אם לפעמים זה נראה בלתי אפשרי. תזכרו את זה במיוחד בתקופות מבחנים והגשת עבודות סמסטר.

הכותבת היא מנהלת לקוחות פרטיים בבנק לאומי

חנה רבינוביץ בשיתוף לאומי
  • עוד באותו נושא:
  • לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully