וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה מצוינת לטבע: בעלי המניות של Lek דחו את הצעת הרכש של ג'נבה

אילן מוסנאים

3.10.2002 / 15:32

כך נודע ל-TheMarker; ג'נבה הגישה באוגוסט הצעה לרכוש את Lek תמורת 800 מ' ד'; לידר ושות': הדחייה מחדשת את ההזדמנות של טבע בשוק האוגמנטין



המירוץ של טבע אחרי האוגמנטין נפתח מחדש לאחר שאסיפת בעלי המניות של חברת Lek הסלובנית דחתה את הצעת הרכישה שהגישה ג'נבה לרכישתה.



בסוף אוגוסט הודיעה ענקית התרופות השווייצית נוברטיס על רכישתה של Lek, יצרנית תרופות סלובנית, תמורת 800 מיליון דולר. Lek היתה אמורה לייצר עבור נוברטיס את הגירסה הגנרית של האוגמנטין, תרופה אנטיביוטית שהפטנט עליה, בו החזיקה גלקסו סמיתקליין, פג.



באסיפה מיוחדת של בעלי המניות של Lek אישרו רק 42% מהמשתתפים את העסקה, שיעור הנמוך מהשיעור של 75%, שנדרש לאישורה.



טבע היא אחת החברות הממתינות לאישור לייצור הגירסה הגנרית, ותתחרה ככל הנראה בנוברטיס בשוק זה, המגלגל כ-2 מיליארד דולר בשנה. מאבקים משפטיים על ייצור התרופה מתנהלים עתה בין גלקסו סמיתקליין לבין היצרניות הגנריות.



האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר ושות' מציין כי פרט לג'נבה גם חברת רנבקסי ההודית קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק התרופה, אולם החברה הודיעה כי עד שהמשפט בין גלקסו וג'נבה יסתיים היא לא תחל בשיווק. ל-Lek יש את כושר הייצור, אולם בדומה לטבע החברה לא קיבל עדיין את אישור ה-FDA.



הרכישה של Lek הייתה אמורה להגדיל את כושר הייצור של ג'נבה ולסייע לה להשתלט על שוק האוגמנטין. העובדה שאישור ה-FDA לטבע התעכב עד היום הינו בין הגורמים שמעיבים על המניה בתקופה האחרונה.



לדברי הרשקוביץ, לאחר שבעלי המניות של Lek דחו את ההצעה של ג'נבה, הדבר יקשה על ג'נבה להעמיק את נתח שוק שלה בתרופה, והדבר מחדש את ההזדמנות של טבע בשוק האוגמנטין הגנרי.



לפי הערכות בשוק, עשויה תרופת האוגמנטין להפוך ללהיט הגדול ביותר של טבע, עם מכירות פוטנציאליות של כ-200 מיליון דולר בשנה, העשויות להוסיף כ-50 סנט רווח למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully