וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.סי.טל הודיעה על הרחבת חוזה עם Cesky Telecom הצ'כית

גתית פנקס

3.10.2002 / 16:04

החברה תספק מערכות למניעת הונאות; אי.סי.טל אינה מסגירה שווי העסקה, אולם עסקות מסוג זה מוערכות בכ-4-5 מ' ד'; המנכ"ל: אנחנו מצפים למכירות נוספות לחברה הצ'כית



אם לשפוט על פי התנהגות מניית אי.סי.טל , שהתבססה אמש ברמת שפל כל הזמנים, משהו לא טוב קורה לחברה הישראלית. אם להתרשם מההודעות ששחררה החברה לאחרונה למשקיעי וול סטריט, העסקים אצלה כרגיל ואולי אף טוב מכך.



היום דיווחה החברה מפתח תקווה כי זכתה בהזמנת המשך למוצר מניעת ההונאות שלה, FraudView, מחברת התקשורת הצ'כית Cesky Telecom (או בשמה הקודם SPT Telecom). בחברה סירבו למסור את היקף העסקה, אולם יש לציין כי חוזה ממוצע של אי.סי.טל בתחום זה מגיע כיום ל-4-5 מיליון דולר. אהרון שייך, נשיא ומנכ"ל אי.סי.טל, אמר בהודעת החברה כי אי.סי.טל מצפה למכירות נוספות כחלק משיתוף הפעולה בין החברות, וכי היא תספק לחברה הצ'כית מערכות FraudView נוספות.



שווי השוק של החברה בבורסת הנאסד"ק הוא כ-145 מיליון דולר, ומנייתה נסחרת ברמה של 8.1 דולרים - לאחר שירדה מתחת לרף 10 הדולרים בתחילת אוגוסט (ירידה של כ-19%). מה שמכביד על המניה בתקופה האחרונה, כך נראה, הן הירידות החדות גם בקרב מניית החברה האם (59%), אי.סי.איי טלקום , שמדשדשת במחיר של 1.6 דולרים למניה - שפל של יותר מ-11 שנה. בתקופה האחרונה הועלו הערכות לפיהן אי.סי.איי עומדת בפני מכירת כל מניותיה של אי.סי.טל או חלקן, ובשל כך שתי המניות נלחצות כלפי מטה.



Cesky היא ספקית התקשורת הלאומית של הרפובליקה הצ'כית. ההסכם הראשוני בין החברות, שוויו היה 2.5 מיליון דולר, נחתם כבר בסוף 1999, בסמוך להנפקתה הראשונית של אי.סי.טל. מאז החברה המשיכה בפרישה של פתרונות נוספים לגילוי ולמניעת הונאות ברשת התמסורת הבינלאומית. כעת, יותקנו מוצרי החברה גם ברשת הקווים המקומית.



בין המוצרים שהוזמנו על ידי Cesky נמצא גם חיישן I-probe, שמאפשר זיהוי ומניעת הונאות בזמן אמת. מהחברה נמסר כי החיישן יתרום ערך מוסף משמעותי למערכות הפנימיות לזיהוי הונאות שפותחו ע"י חברת התקשורת הצ'כית.



Cesky, חברת הטלקום הגדולה ברפובליקה הצ'כית בת 4 מיליון מנויים, מציעה שירותים קוויים ובונה תשתיות לתמיכה בשירותי קול ומידע עבור הדור הבא. באמצעות החברה הבת שלה לתקשורת אלחוטית, Eurotel, לחברה הצ'כית אף נוכחות משמעותית בשוק התקשורת הסלולרית במדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully