וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: שר האוצר כחלון מנוע מלטפל בענייני הגז

עמירם ברקת

8.10.2015 / 19:24

בשל קשריו האישיים עם קובי מימון, המשנה ליועמ"ש המליצה לשר האוצר להעביר את סמכויותיו לטיפול בענייני הגז לשר אחר, ולהימנע מלהשתתף בדיון ובהצבעה בכנסת ובממשלה בכל הקשור לענייני הגז

קובי מימון משה כחלון. ניב אהרונסון, דרור עינב, מערכת וואלה!
משה כחלון וקובי מימון/מערכת וואלה!, ניב אהרונסון, דרור עינב

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מסרה לשר האוצר משה כחלון את מה שכבר ככל הנראה ידע - הוא נמצא בניגוד עניינים ומנוע מלעסוק בעניינים הנוגעים למשק הגז הטבעי בישראל. זאת - בשל קשריו עם קובי מימון, מבעלי ישראמקו.

המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, המליצה לכחלון רשמית להעביר את סמכויותיו לטיפול בענייני הגז לשר אחר, ולהימנע מלהשתתף בדיונים ובהצבעות בכנסת ובממשלה בכל הקשור לענייני הגז.

קובי מימון הוא גם יו"ר של חברת נדל"ן, כמו גם חברים אחרים של כחלון, אך בשונה ממשק הגז, המאופיין בריכוזיות ובמספר מצומצם של קבוצות אינטרסים - הפעילות בשוק הנדל"ן היא מבוזרת בהרבה, והמשנה ליועמ"ש מסרה כי לא ניתן לזהות זיקה פוטנציאלית לכחלון, גורם פרטי שיש לו מעמד מיוחד בשוק.

יחד עם זאת, זילבר מזכירה לכחלון כי במקרה שמיזם מסוים יובא בפניו בכל זאת, וכדי לשלול חשש לניגוד עניינים, עליו להימנע מלטפל בעניין מסוים, אם ידוע לו שהוא משפיע באופן מיוחד על המקורבים לו בחברות פוליגון נדל"ן, מעגן, איירפורט סיטי, נצבא החזקות וק.ס.מ.ג, או על כל גורם אחר שיש לו זיקה עקיפה אליו.

ההימנעות תחול בכל עניין שידוע לכחלון כי הוא משפיע באופן מיוחד על אותה חברה, על נכסים שבבעלותה, על החברות-הבנות שלה, על בעלי השליטה בה ועל חברות אחרות שבשליטת בעלי השליטה.

כחלון גם הוגבל מלעסוק בעניינים הקשורים לקרובי משפחתו: אחיו קובי כחלון חבר מועצת עיריית ירושלים, אחותו מועסקת בחברת התקשורת הוט, אחות אחרת שלו מועסקת בעיריית חדרה, ואח נוסף שלו נותן שירות למפעלים באזור הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully