וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות הדירוג פיץ' מאיימת להוריד שוב את דירוג האשראי של יפאן

יהודה שויצר

3.10.2002 / 18:25

בפיץ' ציינו כי ממשלת יפאן לא עושה די על מנת לפתור את הבעיות החמורות בהן נמצאת מערכת הבנקאות היפאנית; הדירוג של יפאן ניצב כעת ברמה של בוצוואנה ומלטה



סוכנות הדירוג פיץ' הודיעה כי היא שוקלת לקצץ שוב את דירוג האשראי של יפאן. פיץ' מסרה את ההודעה לאחר שקיימה סדרת מפגשים עם ראשי המערכת הכלכלית של יפאן, בהם שר האוצר, ראשי הבנק המרכזי, חברי קבינט ובכירים נוספים. לאחרונה, גם הסוכנות הבכירה S&P מסרה כי היא שוקלת להוריד את דירוג האשראי של יפאן.



סוכנות פיץ' מסרה כי דו"ח מסודר על יפאן ייצא בנובמבר בתום עיבוד כל הנתונים שנאספו אך מיהרה להזהיר מפני הסכנות הניצבות בפני המשק היפאני. בפיץ' ציינו כי ממשלת יפאן לא עושה די בכדי לפתור את הבעיות החמורות בהן נמצאת מערכת הבנקאות היפאנית, וכי היעדר מחויבות הממשלה לגיבוש מדיניות פיסקלית מסודרת לטווח הבינוני עלול להוביל להורדת הדירוג.



מסוכנות פיץ' נמסר כי למרות שהפעילות הכלכלית ביפאן התייצבה במהלך המחצית השנה הראשונה, לאחר שלושה רבעונים רצופים של התכווצות, אין בכך די על מנת לשפר את התמונה לגבי יפאן. בסוכנות ציינו כי להערכתם הגורם המרכזי לשיפור היה דווקא בגורמים החיצוניים, ולא בגלל שיפור מהותי בכלכלה היפאנית. שיפור בכלכלות באזור אסיה, בשילוב החולשה בין היפאני - הובילו לשיפור האמור. מנגד, בכל הקשור לפעילות הכלכלית בתוך המדינה החולשה עדיין בולטת.



לאחרונה הודיעה סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס כי דירוג האשראי של יפאן עשוי לרדת אם ממשלת יפאן לא תפעל לדכא את הדפלציה ולפתור את מכת החובות האבודים - שתי הבעיות העיקריות בכלכלת יפאן. נציג S&P באסיה אמר כי סוכנות הדירוג עוקבת מקרוב אחר המדיניות הממשלתית בנושא זה. לדברי S&P, אם ממשלת יפאן לא תפעל בצורה אפקטיווית, או שלא תפעל כלל, עשויה S&P להוריד את דירוג האשראי בטווח של 2-3 השנים הקרובות.



דירוג האשראי הנוכחי של יפאן הוא AA מינוס - הנמוך ביותר בקרב 7 המדינות המתועשות. בשנתיים האחרונות הורד דירוגה של יפאן שלוש פעמים, האחרונה בהן באפריל. המהלך, שהשתקף גם בסוכנויות דירוג האשראי האחרות, ספג ביקורת רבה מידי נציגי השלטון ביפאן, שכן הוא מעמיד את יפאן באותו דירוג של בוטסוואנה, מלטה וצ'כיה.



רה"מ יפאן, ג'וניצ'ירו קואיזומי, הבטיח עם בחירתו לחולל רפורמה במערכת הפיננסית. החובות הציבוריים של יפאן גדולים מהתוצר המקומי הגולמי, והבנקים נושאים נטל עצום של חובות אבודים. אולם, הרפורמה בוששה לבוא, וגם תוכנית הבנק המרכזי של יפאן לרכוש מניות מהבנקים ביפאן, התקבלה בקרירות על ידי S&P, שאמרה כי תוכנית זו לא תהיה אפקטיווית אם מגזר הבנקים לא יעבור שידוד מערכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully