וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים חדות במניות הפיננסים; קרדי סוויס נפלה ב-14%

יהודה שויצר

3.10.2002 / 19:48

מדד ה-CAC 40 בפאריס איבד 2.7%; מניות השבבים נפלו בעקבות AMD; אס.טי מיקרואלקטרוניקס, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, איבדה בפאריס 4.2%



שוקי המניות האירופיים רשמו ירידות שערים על רקע הנפילות אתמול בוול סטריט, והמגמה השלילית שגלשה גם ליום המסחר הנוכחי. המשך החשש מפני השלכות מתקפה אמריקאית על עיראק סייע אף הוא להחרפת המגמה השלילית. מניות הטכנולוגיה ספגו ביום מסחר זה מהלומה קשה מאזהרת הכנסות קשה של יצרנית המעבדים AMD בלונדון ירד ה-FTSE ב-0.6%; מדד ה-CAC 40 בפאריס איבד 2.7%.



מניות השבבים רושמות ירידות חדות לאחר שיצרנית המיקרו מעבדים האמריקאית, AMD, פירסמה אתמול אזהרת הכנסות לרבעון השלישי וצפתה הפסד תפעולי ניכר. אינפיניון הגרמנית ירדה ב-5.5%; ST מיקרואלקטרוניקס, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, איבדה בפאריס 4.2%; פיליפס רשמה ירידה של 3.8%.



ירידות חדות במגזר הפיננסים. בפרנקפורט מאבד דויטשה בנק 5.1% לאחר שגולדמן סאקס הוריד את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" בשל החשש מפני גידול בצבר החובות המסופקים של הבנק. מתחרהו קומרצבנק ירד ב-2.5%; חברת הביטוח הגרמנית אליאנץ נפלה ב-6%.



קרדי סוויס נפלה ב-14% על רקע האפשרות שסוכנות S&P תוריד את דירוג האשראי של הבנק השני בגודלו בשווייץ. אתמול הודיע הבנק על הזרמת 2 מיליארד פרנק שווייצי לחטיבת הביטוח ווינטרתור. ייתכן שיהיה צורך בהזרמות כספים נוספות בעתיד.



מנגד, עלתה מניית ג'נרלי האיטלקית ב-1.4% על רקע ידיעות לפיהן בכוונתה לדחות את בקשתה של חברת הביטוח מגדל, שג'נרלי מחזיקה ב-64% ממניותיה, לרכוש 26% ממניות בנק המזרחי ממשפחת עופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully