וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקס: יש התקדמות בנושא מציאת שותף לתרופת ה-KRX101 לטיפול בסיבוכי כליות כתוצאה מסוכרת

שירלי יום-טוב

3.10.2002 / 20:07

החברה הודיעה כי תוכל מעתה לייצר באמצעות חברות נוספות את התרופה וכי תוכל לנהל מו"מ על התרופה גם באירופה; רון בן צור: הדבר יקל על מציאת שותף להמשך התהליך



ההודעה של חברת קריקס מהיום היא בבחינת צעד נוסף בדרך הפתלתלה והקשה בכל הקשור לתרופת הדגל של החברה, ה-KRX101 לטיפול בסיבוכי כליות כתוצאה ממחלת הסוכרת.



קריקס הודיעה כי היא קיבלה מחברת Opcorn האיטלקית את זכויות הייצור לתרופה אשר יוצרה עד כה על ידי החברה האיטלקית בלבד. בנוסף הודיעה קריקס כי היא מחזיקה כעת בזכויות לנהל מו"מ עם שותפים פוטנציאליים על התרופה גם באזור אירופה, לאחר שעד כה היתה לה את האפשרות לעשות זאת במספר אזורים בעולם להוציא את אירופה.



רון בן-צור, מנהל קשרי המשקיעים של קריקס, אומר היום כי ההודעה היום מיועדת יותר לשותפים פוטנציאליים של קריקס לתרופה, מאשר למשקיעים של החברה. בן-צור שופך מעט אור על המשמעות של ההודעה ומסביר כי מדובר בשני נושאים, האחד הוא ייצור התרופה והשני, הזכויות הגיאוגרפיות על התרופה.



"עד כה התרופה יוצרה על ידי חברת Opcorn. להם יש את כל הסודות המאפשרים את ייצור התרופה. אנו מודיעים היום שהחברה האיטלקית נותנת לנו את הזכויות לתהליך הייצור. כלומר קריקס יכולה היום לפמות לחברה אחרת לייצור תרופות, לתת לה את המידע וכך, לייצר באמצעות חברה נוספת את התרופה", הוא מסביר.



בן צור אומר שהמשמעות היא כי העניין יכול להקל על קריקס במציאת שותף פוטנציאלי להמשך תהליך פיתוח ושיווק התרופה. "זה הופך את הסיפור ליותר קל כי השותף הפוטנציאלי יידע שיש לו גמישות בייצור התרופה", הוא אומר.



קריקס רכשה את הזכויות על תרופת ה-KRX101 לפני כ-4.5 שנים מחברת אלפא ווסרמן האיטלקית שפיתחה את התרופה. לקריקס היו מאז זכויות גיאוגרפיות על התרופה באזורים שונים כמו ארה"ב ויפן. היום קריקס מודיעה גם כי תוכל לנהל כעת מו"מ עם שותפים פוטנציאליים גם באזור אירופה שהוא פיסה גיאוגרפית מהותית עבור החברה.



"אנו רוצים ליצור מצב של One stop shop", אומר בן צור ומוסיף כי המטרה של קריקס היא שתהיה לה את האפשרות לפנות לשותף פרמצבטי אפשרי ולציין בפניו שיש לו תרופה שיכולה להימכר היום בכל העולם, ולא רק בארה"ב למשל. בנוסף, הוא אומר, החברה היום יכולה להציע תהליך אחד שלם כך שהשותף לא יצטרך לנהל מו"מ נפרד על ייצור התרופה למשל. "אנחנו ניתן את הכל בסוכריה אחת", הוא מסכם.



קריקס הגישה לפני כשלושה שבועות את פרוטוקול הניסויים של השלב השלישי בתרופה ל-FDA והיא מצפה לקבל את אישורו לתהליך. בן צור אומר כי קריקס מקווה שאישור התוכנית על ידי ה-FDA וההודעה מהיום, יסייעו בקיצור תהליך מציאת השותף. כלומר, בן צור אומר כי הודעה על מציאת שותף לפני קבלת אישור ה-FDA היא לא אפשרות ריאלית היום. יחד עם זאת, הוא מדגיש כי יש התקדמות בנושא וקיימת התעניינות רבה בתרופה.



המשקיעים של קריקס אכן לא ממש מתרשמים מהודעת החברה היום והמנייה יורדת כעת, במחזור זעום אמנם, ב-6% למחיר של 1.3 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של כ-26 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully