וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט, קפל לי חולצה

11.10.2015 / 14:27

לרובוטים ששוטפים ואת הרצפה ומצחצחים את החלונות, יצטרף בקרוב חבר חדש, שצפוי לבצע את אחת הפעולות המשמימות בבית: קיפול כביסה. צפו

מערכת וואלה!

הם כבר שואבים ושוטפים את הרצפה עבורנו, ואפילו מנקים את החלונות, כעת מגיע אלינו הרובוט הראשון בעולם שעשוי להשמיד את אחת ממטלות הבית המשעממות שידע האדם: קיפול כביסה.

הרובוט החדש, שזכה לשם "Laundroid" נחשף לראשונה בסוף השבוע האחרון במסגרת תערוכת CEATEC שבטוקיו, אחת מתערוכות טכנולוגיית ה-IT הגדולות ביפן.

במסגרת התערוכה הודגם לראשונה אבטיפוס של הרובוט שפותח על ידי חברת יפנית בשם "seven dreamers laboratories" ובשיתוף עם חברות פנסוניק ו-Daiwa House.

הרובוט מובנה בתוך מה שעשוי להיות ארון הבגדים של העתיד, כשממדיו זהים לזה של מקרר. על פי החברה, הרובוט מזהה את סוג הבגד שנזרק אליו, וכך בוחר כיצד לקפל אותו - פעולה שעשויה לקחת כ-5 עד 10 דקות.

לדברי המפתחים, הרובוט ישווק לשוק הפרטי עד 2020. עד אז מקווים המפתחים להתאים את גודלו לזה של ארון הבגדים הביתי ולקצר את פרק הזמן שנדרש לו לביצוע הקיפול. על פי חזונם, המוצר הסופי יאפשר לאנשים להניח את כל הכביסה הנקייה בבת אחת, כך שבתוך דקות ספורות הבגדים יהיו מקופלים ומסודרים למשעי בארון.

על פי הערכות החברה, אדם ממוצע מבזבז כ-9,000 שעות של קיפול כביסה במהלך חייו, כלומר 375 ימים שיכולים כעת להיחסך על ידי הרובוט החדש.

מבקרי המוצר מציינים כי יש להביא בחשבון שההדגמה שנעשתה היא של מוצר מאוד ראשוני שניתן היה לזייף בקלות, בעיקר לאור העובדה שהקיפול נעשה בתוך הארון הסגור ומבלי שנוכל לראות כיצד הפעולה נעשית בפועל.

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה! NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה! NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully