וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט; הנאסד"ק ירד ב-1.9% לשפל של 6 שנים

3.10.2002 / 23:48

צ'ק פוינט הוסיפה 3.1% לאחר הודעת הארגעה; ביוטכנולוגיה כללית ירדה ב-2.7% למרות שבית ההשקעות מריל לינץ' העלה את המלצתו לחברה מ"נייטרלי" ל"קנייה"; אמדוקס עלתה ב-3.4%

בסיומו של יום מסחר תנודתי סיימו המדדים בירידות שערים. הנאסד"ק ירד ב-1.9% לשפל של 6 שנים והדאו איבד 0.6%.

מבית הישראליות בלטו צ'ק פוינט שהוסיפה 3.1% ואמדוקס שעלתה ב-3.4%. מנגד, ביוטכנולוגיה כללית ירדה ב-2.7%.

סקירת מסחר אחרונה

האזהרה שסיפקה אתמול יצרנית השבבים השנייה בגודלה בעולם, AMD, כי לא תעמוד בתחזיות גוררת היום את השווקים לירידות. מספר נתוני מקרוף חלקם חיוביים, שהתפרסמו היום הצליחו להביא לעליות במדדים לזמן קצר אך במהרה הם שבו לטריטוריה שלילית. הנאסד"ק מאבד כעת 1.2% והדאו ג'ונס מאבד 0.2%.

AMD הזהירה אתמול כי לא תעמוד בתחזית ההכנסות הממוצעת בוול סטריט וכי תדווח על הפסד תפעולי ניכר. בתי ההשקעות UBS ורבורג וקרדיט סוויס הורידו היום את מחירי היעד שלהם למניית החברה בתגובה להודעה, ומניית החברה נופלת כעת ב-30%.

לפני פתיחת המסחר קיבלו המשקיעים את נתוני התעסוקה השבועיים שעמדו על 417 אלף דורשי עבודה לעומת תחזיות האנליסטים לעלייה קלה מנתוני שבוע שעבר לרמה של 410 אלף מבקשי עבודה בלבד. כל נתון מעל ל-400 אלף מצביע על חולשה כלכלית. הדו"ח מקדים את נתוני האבטלה לחודש ספטמבר שיתפרסמו מחר וצפויים להצביע על עלייה בשיעור האבטלה ל-5.9% מ-5.7% באוגוסט. נתון מקרו נוסף, חיובי, שפורסם היום הוא מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים, שהציג עלייה מרמתו באוגוסט.

בין החברות הישראליות הנסחרות מרכזת היום עניין מניית צ'ק פוינט העולה כעת ב-5% למחיר של 13.6 דולר, לאחר שפתחה את המסחר בעלייה של 6.5%. אמש סיפקה החברה לאחר המסחר הודעת הרגעה לפיה היא עתידה לעמוד בתחזיות המוקדמות, אולם היא תקלע רק לתחזית הרווח הנקי ותפספס את תחזית ההכנסות.

בהודעתה מציינת צ'ק פוינט כי הכנסותיה צפויות להסתכם ב-103-104 מיליון דולר, בעוד הדרכתה בסוף הרבעון השני עמדה על 108.6 מיליון דולר - ללא צמיחה מהרבעון השני. הרווח למניה, מסרה צ'ק פוינט, צפוי לעמוד על 25 סנט (63.4 מיליון דולר), בהתאם לתחזיות. צ'ק פוינט עתידה לפרסם את תוצאות הרבעון השלישי בעוד שבועיים, ב-17 באוקטובר 2002.

בתי ההשקעות הגיבו היום באכזבה להודעה של צ'ק פוינט ומריל לינץ' ו-UBS ורבורג הורידו היום תחזיותיהם לחברה. ב-UBS מעריכים כעת כי החברה תשיג הכנסות של 424 מיליון דולר בשנת 2002 כולה, וזאת תחת תחזית קודמת להכנסות של 436 מיליון דולר. מניית צ'ק פוינט איבדה בחודש האחרון כ-22% מערכה ומחירה משקף שווי שוק של 3.2 מיליארד דולר.

עוד בין המניות הכבדות, אמדוקס העולה ב-3.5% למחיר של 6.3 דולרים וקומברס העולה ב-1.5% למחיר של 7.2 דולרים. טבע מאבדת 1% למחיר של 67.5 דולר.

מניית ביוטכנולוגיה כללית עולה כעת ב-5% למחיר של 3 דולרים על רקע דו"ח חיובי מצד בית ההשקעות מריל לינץ'. האנליסט פול וודהאוס מעלה היום את המלצתו למניית החברה מ"נייטרלי" ל"קנייה", בציינו כי הרכישה של חטיבת רוזמונט עליה הודיעה החברה לפני שבועיים היא צעד אסטרטגי משמעותי לחברה. בבית ההשקעות ציינו מחיר יעד של 4 דולרים למניה - פרמיה של 38% על מחירה הנוכחי. ביוטכנולוגיה כללית נסחרת לפי שווי שוק של 170 מיליון דולר.

חברת ווקלטק מסרה היום הודעה חיובית למדי לאחר הבשורות הרעות בשבוע שעבר על הפיטורים וההכנסות המצטמקות. החברה הודיעה על הזמנת המשך מחברת דטה אקסס ההודית בשווי של מיליון דולר. ווקלטק ממשיכה ליהנות מפתיחת שוק התקשורת לספקים חיצוניים כחלק מתהליך הדה-רגולציה בשוק התקשורת ההודי. מניית החברה יורדת כעת ב-8.5% למחיר של 33 סנט לאחר ירידה של 20% בשלושת ימי המסחר האחרונים.

עוד בולטות מניית סאטיקס הממתנת את העליות ומוסיפה כעת 3% למחיר של 1.6 דולרים וממשיכה את העליות החדות מאתמול. מניית בקווב יורדת ב-13% למחיר של 20 סנט וקמטק יורדת ב-13% למחיר של 52 סנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully