וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מתווכים: הכירו את היתרונות של שיטת הביטוח הישירה

13.10.2015 / 9:54

המעבר לביטוח ישיר נותן מענה לצורך מצד הצרכנים עצמם: בימים שלאחר המחאה החברתית של קיץ 2011 איש לא מוכן יותר להיות "פראייר" ודורש לקבל שירות יעיל במחיר משתלם

ביטוח לרכב. Shutterstock, ניר בן טובים
ביטוח ישיר/ניר בן טובים, Shutterstock

מתי לאחרונה ביקרתם בחנות מוזיקה או השכרת סרטי וידאו? באיזו תדירות אתם מחזיקים עיתון ביד, מתקשרים מהטלפון הביתי או לחלופין מהטלפון הציבורי? פעולות כגון אלה, שנחשבו בעבר לעניין שבשגרה, נכחדו בשנים האחרונות כמעט לחלוטין מחיי היום יום שלנו.

העולם הפך לדיגיטלי יותר, ולכל מקום אליו נביט, נזהה מחשבים משוכללים וסמארטפונים עם אפליקציות חכמות, שירותי תשלום מקוונים, אחסון קבצים על שירותי ענן, אפשרות לחתימה אלקטרונית, זיהוי באמצעות הקול או בטביעת אצבע ואפילו סניפי בנק וירטואליים.

גם הטכנופובים שבינינו כבר לא יכולים להתכחש לשינוי זה, שהרי מנקודת מבט צרכנית הרווח כולו שלהם. השירותים הדיגיטליים מקלים עלינו את החיים: הם דורשים מאתנו פחות מאמץ בהשוואה לאלטרנטיבה בעולם הפיזי, חוסכים לנו זמן יקר ולעתים אף זולים משמעותית, מאחר שהם מאפשרים לנותן השירות לחסוך בהעסקת עובדים.

ענף הביטוח התקדם לשיטה הישירה

גם ענף הביטוח, שנחשב עד לאחרונה בעיני רבים למיושן ושמרני, עובר שינוי משמעותי בשנים האחרונות כשלצד חברות הביטוח המסורתיות, שמסתייעות בסוכנים כדי לתווך ביניהן לבין המבוטחים, קמו חברות ביטוח שפועלות ישירות מול הלקוחות, במגוון ערוצים דיגיטליים.

שיטת ביטוח ישירה מאפשרת לאותן חברות "לוותר" על פונקציית סוכן הביטוח שגוזר עמלה מיותרת בדרך, ובמקומה להציע ללקוחותיהן ביטוח במחיר אטרקטיבי ושירות יעיל.

הגישה הדיגיטלית של חברות אלה מקנה למבוטח לא מעט יתרונות נוספים: מידע מקיף המנוסח בבהירות ובגובה העיניים, זמין כל העת באתרי האינטרנט שלהן, נגישות מקסימלית ליצירת קשר הודות לתקשורת מרובת ערוצים (צ'אט באתר האינטרנט, מייל אישי, אפליקציית סמארטפון, מוקד טלפוני ואפילו עמוד פייסבוק), גמישות מרבית בעצם האפשרות לניהול הפוליסה און-ליין בכל זמן נתון באמצעות אזור הלקוחות באתר ואולי הכי חשוב - מענה מהיר בזמן אמת באמצעות מוקד טיפול בתביעות הזמין 24 שעות ביממה.

לא מסתכלים לאחור: הסיבות להצלחה

שיטת הביטוח הישיר, שהגיעה לישראל בשנת 1994, איפשרה לרכוש ביטוח רכב ללא סוכן אלה בטלפון, בפעם הראשונה. בשנת 2005 כ-10% ממבוטחי הרכב הפרטיים בארץ רכשו ביטוח בשיטה זו.

עם השנים החברות הישירות השתכללו והחלו לאפשר רכישת ביטוח רכב גם באמצעות האינטרנט, וכך בשנת 2010 גדל מספר המבוטחים בשיטת הביטוח הישירה והגיע ל-20% מהמבוטחים בשוק. כיום, בשנת 2015 – מדובר כבר על נתח שוק של כ-35% והיד עוד נטויה.

אם כן, המספרים מדברים בעד עצמם. משנה לשנה יותר אנשים רוכשים ביטוח בשיטה הישירה ואף מקפידים לחדש אותו פעם אחר פעם, דבר אשר מוביל למסקנה הברורה - העתיד נמצא בשיטה זו.
מיום ליום נוספים שירותים דיגיטליים שמעצימים את יעילות השיטה הישירה על פני שיטת סוכן הביטוח המסורתית, מוצלח ובעל מוניטין ככל שיהיה.

מעבר לבשלות הטכנולוגית, המעבר לביטוח ישיר הוא גם מענה לצורך מצד הצרכנים עצמם. נוסף על מעבר הטלוויזיה אל האינטרנט, למשל באתרי שיתוף סרטים כמו יוטיוב או אתרי החדשות, שהוכיחו כי המעבר לדיגיטל טבעי ומתבקש, הצרכן הישראלי לא מוכן עוד להיות "פראייר" בימים שלאחר המחאה החברתית של קיץ 2011 ודורש לקבל שירות יעיל במחיר משתלם.

הציבור הישראלי מבין שאין לו עוד צורך ממשי בחיבוק הדוב המסורתי של הסוכן ומקליק פעם אחר פעם על העכבר שהרי, לפחות בכל הקשור לביטוח, העתיד כבר כאן וקוראים לו ביטוח ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully