וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור בהשקעה: איך לגזור רווחים גם כשאתם בקמפוס?

15.10.2015 / 8:33

היכולת לנהל סיכונים לא שייכת רק לבעלי הון אלא גם לסטודנטים, שנהנים מלא מעט אפיקי השקעה ומכשירים פיננסיים שיוכלו לסייע להם לרשום תשואות חיוביות. מה חשוב לדעת לפני שנכנסים לשוק ההון? מדריך קצר למשתמש

סטודנטים חיסכון. ShutterStock
בשלב הראשון, הישמרו מפיתויים/ShutterStock

תתפלאו, אבל לא צריך להיות איל הון חובק עולם או כריש נדל"ן כדי להיכנס לתחום ההשקעות. נכון, מרבית הסטודנטים כורעים תחת נטל ההוצאות הבלתי נגמרות הנלוות לתקופת הלימודים אבל לא כולם. יש גם מי שמוצא עבודה ואפילו מצליח להישאר עם הכנסה פנויה.

כל מה שצריך, לפחות בשלב הראשוני, הוא להישמר מפיתויים. שוק ההון מציע אמנם לא מעט אפיקי השקעה אבל התשואה הטובה ביותר, לפחות בהתחלה, תהיה לשמור על הכסף שלכם במקום בטוח.

אז אם שמתם קצת כסף בצד ואתם בודקים אפשרויות לייצר ממנו רווח בלי להגדיל את הסיכון, הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת:

קביעת מטרה

הגדירו לעצמכם מהי המטרה עבורה אתם משקיעים. מטרת הפעילות תתווה לכל אחד את המאפיינים, כמו למשל רמות הסיכון, ואופן הפעילות כמו למשל באילו נכסים להשקיע. כך לדוגמא, אם ברצונכם לקבל הכנסה שוטפת לאורך זמן, עליכם לסחור במכשירים פיננסיים שונים ממי שמחפש תשואה מהירה לקראת עונת הסיילים הקרובה. ניתן לקבוע מספר מטרות, ולפעול בנפרד עבור כל אחת.

קביעת מסגרת תקציבית

במקביל לקביעת המטרה, יש להחליט מה גובה התקציב לצורך ההשקעה. האם מדובר בכסף נזיל שמושקע כסכום חד פעמי? או האם יושקע באמצעות הפרשה חודשית קבועה? בכל מקרה, תקציב זה חייב להיות מיועד אך ורק לצורך פעילות ההשקעה ולפיכך נהגו בזהירות מרבית בקביעתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אופי ההשקעה

קחו את מסגרת התקציב שנקבעה, הזמן ואת המטרה ונסו לחשב ולהעריך את תחזית התשואה העתידית. השיטה הזאת תבטיח את רמות הסיכון עמם תוכלו לחיות בשקט ולדעת שהכסף שלכם עובד למענכם ולא להיפך. במילים אחרות, נסו להעריך את רף הסבלנות שלכם להשקעה.

איסוף מודיעין

אל תיכנסו להשקעה בלי לדעת את כל המידע הנחוץ לניהולה. אחרי שהכרתם את האפיקים המוצעים והמכשירים הפיננסיים, לימדו את כללי המסחר בנכס, הכירו את החברה שבה אתם משקיעים או את סביבת המאקרו המשפיעה על הנכס, את תחום הפעילות שלה, את המתחרות שלה, את הסביבה הרגולטורית בה היא פועלת וכו'.

משמעת עצמית, לפני הכל

אחד הדברים הקשים ביותר – ולא משנה אם אתם סטודנטים או ברוקרים מנוסים – הוא שלב ביציאה מהשקעה מפסידה. לכן, עוד בטרם ביצוע ההשקעה, נכון יהיה להגדיר יעד רווחיות ומחיר לעצירת הפסד. קביעת יעדים ועמידה בהם תשפר לאין-ערוך את תוחלת התשואה שלכם ותקרב אתכם למטרה שהצבתם.

לסיכום, חשוב לזכור שכדי להיכנס לתחום ההשקעות דרוש אופי ובעיקר סבלנות. אין זה משנה מהי רמת הסיכון ושיעור התשואה המובטח, כדאי לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם מוציאים את הכסף מהבנק. טיפ חשוב נוסף הוא להשקיע רק את ההכנסה הפנויה שלכם ולא לסכן את יתרות המזומנים שיועדו במקור לצרכים אחרים. חפשו בתור התחלה את האפיקים הסולידיים יותר ותראו איך אתם מגיבים לתנודות בהשקעתכם. אחרי הכל, זה יכול להיות השיעור הטוב ביותר שתלמדו אי פעם.

נכתב על ידי דניאל רפפורט – לאומי בלוג

וואלה! NEWS בשיתוף לאומי
  • עוד באותו נושא:
  • לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully