וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרכנות נבונה: כך תקנו יותר בכסף שלכם

19.10.2015 / 9:17

ערכו של הכסף משתנה ממקום למקום ומזמן לזמן. אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם למקסם את הערך של הכסף שלכם ולחסוך

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מה אם הייתה שיטה שהייתה מאפשרת לכם להרוויח יותר מבלי להתאמץ? שיטה כזו קיימת והיא נקראת צרכנות נבונה. השיטה מתאפשרת בגלל אופיו המיוחד של הכסף - הערך של הכסף הוא לא דבר קבוע, הוא משתנה ללא הרף, ואין הכוונה לשער היציג שמפרסם בנק ישראל. ערך הכסף נקבע כל פעם שהוא מחליף ידיים, אותו שקל חדש יקנה יותר או פחות במקומות שונים ובשעות שונות של היום. צרכנות נבונה היא השיטה שמאפשרת לקנות במקום הנכון ובזמן הנכון בשאיפה למקסם את כוח הקנייה שלנו ואת רווחתנו הכלכלית. צרכנות נבונה עוזרת לנו לקבל יותר בעבור הכסף שהרווחנו בזעת אפנו, וההפרש יצטבר בחשבון השוטף שלנו במזומן כך שהלכה למעשה נהפוך לעשירים יותר.

איסוף מידע

בבסיס השיטה לצרכנות נבונה עומד העיקרון שידע הוא כוח; בעידן המידע הידע בא בחינם אבל הוא שווה הרבה כסף. גם אם זה ברור מאליו כדאי לחזור על הדברים: לפני קנייה חשובה למדו כמה שיותר על תכונות המוצר ועל הטכנולוגיות השונות הקיימות בשוק, השוו בין מוצרים דומים, למדו את ההבדלים ביניהם וודאו שהם מצדיקים את המחיר, השוו מחירים של אותם מוצרים אצל מוכרים שונים ובדקו איזה אמצעי תשלום או כרטיס אשראי הכי מתאים לצרכים האישיים שלכם. למידע יש ערך גם עבור המשווקים ותמורתו הם מוכנים לתת הנחות והטבות, כשאתם נרשמים למועדון לקוחות של רשת שבה אתם נוהגים לערוך קניות, המשווק ייתן לכם הנחות תמורת המידע שהוא מקבל על הרכב הסל שלכם - אתם משלמים פחות, המשווק יודע יותר על הצרכים שלכם, יכול להציע לכם מבצעים אישיים וכולם נהנים.

להבין את המותגים

מיתוג הוא לא שם נרדף לאחיזת עיניים. נכון שאותו אופנוע בדיוק נראה לנו שווה יותר אם מתנוסס עליו לוגו של חברה ידועה, ואותו שפתון הופך לנחשק בהרבה כששם מותג יוקרתי מוטבע על המכסה העשוי פלסטיק מוזהב, אבל זה לא בהכרח בלוף. המותגים משקיעים הרבה מאמץ וכסף בפרסום ובקידום מכירות ופעמים רבות מגובה שמו הטוב של המותג במוצר או בשירות מצוינים. הצרכן הנבון יודע לזהות את קו התפר בין השם למוצר שמאחוריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

זהו את המותג הפרטי

לעתים רשתות שיווק גדולות מחליטות להשיק מותג משל עצמן, או "מותג פרטי" בלשון אנשי השיווק. תזהו את המותג הפרטי בעזרת שם הרשת שנוסף אליו או באמצעות מחקר אינטרנטי קצרצר. מותגים פרטיים אופייניים לתחומי המוצרים הגנריים כמו חומרי ניקוי, מוצרי מזון בסיסיים ותמרוקים. הרעיון פשוט – הסופרמרקט לא צריך להתחלק ברווחים עם הספק (כי הוא בעצמו הספק). הוא יכול להוריד את המחיר לצרכן כדי לתת פייט למתחרים, למכור יותר ולהגדיל את רווחיו. רוב המוצרים מהסוג שהזכרנו אינם נופלים ברמתם ממוצרי המותגים המבוססים. נסו אותם לפני שאתם פוסלים.

לנצל מבצעים בחוכמה

מבצעים הם חרב פיפיות. למרות החיסכון, רכישת מוצרים במבצע עשויה להגדיל את ההוצאות שלכם לאותה קנייה. למשל אם אתם מעוניינים לרכוש שמפו, מבצעים של קנה שניים קבל אחד חינם נראים כדאיים אבל הם מכפילים פי שניים את ההוצאה המתוכננת. ושוב כשאתם מגיעים לקופה אתם לא מבינים איך החשבון הגיע ל-500 שקל אפילו שקניתם מוצרים זולים כל כך. זכרו שתמיד יהיו מבצעים שונים ומשונים ולפעמים עדיף לרכוש מוצר שהוא זול מלכתחילה במקום להתפתות להוצאה גדולה יותר על מספר עודף של מוצרים בהנחה. בשורה התחתונה הבריאות הכלכלית נקבעת לפי היכולת שלכם לעמוד בהוצאות החודשיות ולא לפי מחיר "מציאה" ליחידה.

נצלו את מכירות סוף העונה כדי לקנות בגדים ואת מכירות החיסול של חג הפסח כדי לרהט את הבית, אבל שימו לב - מותגי אופנה ולייף-סטייל מכינים מוצרים מיוחדים לעונת המבצעים שעלות הייצור שלהם נמוכה והם אינם מצדיקים את מחיר המבצע. אל תתנו לתחושת הסייל המשכרת לבלבל אתכם להכניס אתכם לטירוף קניות. נסו לאתר את המוצר היקר שמצא חן בעיניכם בתחילת העונה ולרכוש אותו בהנחה.

מוביל במחיר

רשתות שיווק גדולות נוקטות שיטה מעניינת כדי למשוך קונים דווקא אליהן. המוביל במחיר הוא לרוב מוצר מבוקש מאוד שהרשת תמכור כמעט ללא רווח (ולפעמים בהפסד) בידיעה שאת הרווחים היא תקצור משאר המוצרים שיקנה הצרכן. למשל רשת שיווק עשויה להוריד מאוד מחיר של חיתולים מבוקשים ולהציע במדף שליד שמפו ומזון לתינוקות במחיר גבוה. זהו את המוצרים המובילים הייחודיים לכל רשת ותיהנו ממחירים מפתיעים על המוצרים החשובים ביותר.

רשימת קניות

אחד המכשולים בדרך לצרכנות נבונה נטו היא הקנייה האימפולסיבית, כאשר אתם מכניסים לעגלת הקניות מוצר לא נחוץ ולפעמים גם לא בריא שלא תכננתם באמת לרכוש. אין באמת רע בקנייה אימפולסיבית אבל אם אתם מרגישים שסוג כזה של רכישות אוכל לכם את הפלוס בבנק אז יש מה לעשות: רשימת הקניות משמשת מסנן טבעי לעשרות הפיתויים שאליהם אתם נחשפים בכל מסע קניות שגרתי ככל שיהיה. נסו במשך חודש לערוך קניות רק בעזרת רשימה ומבלי לחרוג ממה שרשמתם בבית. לא רק שתחסכו כסף, גם תחיו טוב יותר שכן לצריכת יתר (בעיקר של מוצרי מזון) יש השפעה רעה לא רק על חשבון הבנק אלה גם על הבריאות.

וואלה NEWS בשיתוף ויזה אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully