וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק הכלכלי מאלכוהול בארה"ב: 249 מיליארד דולר

18.10.2015 / 14:04

מחקר של המרכז לבקרת מחלות בארה"ב העלה כי ב-2010 עמד שיעור הזק לכלכלה האמריקאית כתוצאה משתייה מופרזת של אלכוהול על כמעט רבע טריליון דולר

מערכת וואלה!

צריכת אלכוהול מופרזת עולה לנו בדרך כלל בכאב ראש, בבחילות והודעות טקסט שכנראה נצטער עליהן בבוקר שלמחרת. כעת, מחקר בדק את השפעתה של תופעה זו על אחת הכלכלות הגדולות בעולם - הכלכלה האמריקנית.

על פי הערכות חדשות שמפרסם המרכז לבקרת מחלות בארה"ב, צריכת אלכוהול עודפת עלתה לכלכלה האמריקנית 249 מיליארד דולר ב-2010. הערכות אלו מגלמות בתוכן את הוצאות המדינה על ביטוח הבריאות, אובדן תפוקת עבודה, תאונות דרכים, מקרי פשע וכן מקרי מוות המיוחסים לצריכת אלכוהול מופרזת.

נתוני המכון מראים כי הפגיעה הכלכלית המשמעותית ביותר ניכרת במקומות העבודה, שעל פי ההערכות עומדת על כ-77 מיליארד דולרים כתוצאה מפריון עבודה לקוי של העובדים ב-2010. כמו כן, הוספת ימי היעדרות ממקום העבודה וחישוב גורמים נוספים, תביא את היקף הנזק הנגרם לפריון העבודה לכ-90 מיליארד דולר. זאת, מבלי לקחת בחשבון את מקרי המוות שנגרמים עקב שתייה מופרזת שעל פי נתוני נאמדים באחד מכל 10 אמריקנים "בגילאי עבודה".

הפעם האחרונה שבה נבדקה עלות הנזק הכלכלי של צריכת אלכוהול למשק האמריקני הייתה ב-2006, אז הוערך הנזק בכ-224 מיליארד דולר - דבר שמעיד על גידול של כ-3% בעלויות התופעה.

במחקרו, הגדיר המרכז "שתייה מופרזת" כשתייה של חמש משקאות או יותר בקרב גברים וכארבע משקאות בקרב נשים. עוד עלה במסגרתו כי שתייה בקרב קטינים עולה לכלכלה האמריקנית כ-24.3 מיליארד דולר וכן נמצא כי קליפורניה היא המדינה בה עלות הנזק היא הגבוהה ביותר, המוערכת בכ-35 מיליארד דולר.

אחת הביקורות שנשמעו בימים האחרונים בארה"ב כנגד נתוני המחקר, היא העובדה שכל ניסיון למדוד תופעה מופשטת ובלתי מדידה כמו שתייה מופרזת, היא מטבעה לא מדויקת. באתר בלומברג למשל הצביעו על העובדה כי המרכז לבקרת מחלות הודה לא אחת שהערכותיו לגבי היקף הנזק הנגרם למשק האמריקני, המעיטו מהעלות האמתית שיש לצריכת אלכוהול עליו.

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה! NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה! NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully