וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האשראי הציעה לכם להגדיל את המסגרת? היזהרו

21.10.2015 / 9:51

פריסת התשלומים והרישום של כל אחת מהרכישות באמצעות כרטיס אשראי נוחה, אבל גם עלולה להגדיל את ההוצאות. רגע לפני שאתם מצרפים לארנק עוד חתיכת פלסטיק ממותגת, בדקו אם הכרטיסים שכבר יש לכם מתאימים לצרכים שלכם

אישה קונה בגדים. ShutterStock
אשראי גדול דווקא מזיק/ShutterStock

כרטיס האשראי הוא אחד מהשירותים היותר חשובים שעומדים לרשותנו במאבק להשליט סדר בתקציב האישי והמשפחתי שלנו. באמצעות שירות האשראי אנחנו יכולים להתמודד עם קניות גדולות כקטנות, לפרוס לתשלומים, לשלם על קניות בתאריך שמתאים לנו. במקביל כל הרכישות מתועדות בצורה מסודרת שמקלה לעקוב אחר התקציב.

הדרישה הגבוהה לשרותי אשראי לצד ההתפתחות המהירה של הכלכלה הישראלית והשתלבותה במערכת הפיננסית הגלובלית הולידו מגוון רחב של שרותי אשראי, כרטיסי מועדון, כרטיסי אשראי של רשתות שיווק, כרטיסי זהב, פלטינה ומה לא.

בעוד החזקה של כרטיס אשראי אחד לפחות היא חובה להתנהלות הפיננסית העכשווית הרי ששירותי האשראי גם עולים כסף וריבוי כרטיסים עלול ליצור מצב של עודף תשלומים. גרוע מכך, אשראי גדול מאוד עשוי לגרור פגיעה קשה ביכולת של משק הבית לעמוד בהוצאות. כדאי אם כן לעצור לרגע ולבחון את סוגי הכרטיסים השונים ולנסות לבחור את הכרטיס או הכרטיסים שהכי מתאימים לכם.

כרטיס בינלאומי - לקניות מקוונות

כרטיס אשראי בינלאומי מבטל את הצורך בהמרות כסף מזומן וחגורות בתן מגרדות כשנוסעים לחו"ל. השימוש בכרטיס בינלאומי בזמן טיול כרוך בדמי המרה או באחוז מהקנייה במקרה של סליקה. יתרה מזו, כרטיס שמותאם לרכישות בינלאומיות מבטיח גישה לעולם המופלא של קניות באינטרנט ישירות מחו"ל תוך חיסכון ניכר. קנייה אונליין מאפשרת לא רק השוואה יסודית בין מחירים אלא לעתים גם גישה ישירה ליצרן או ליבואן ללא התיווך של המשווק המקומי.

שינויים בחוק הביאו לכך שמוצרים רבים הנקנים בחו"ל פטורים ממכס מה שהופך את הקנייה באינטרנט לכדאית עוד יותר. אתרי מכירות כמו אמזון, איביי ואסוס מציעים מגוון רחב מאוד של מוצרים במחירים ללא תחרות. כרטיס אשראי בינלאומי מאפשר תשלום ישיר לכל קמעונאי בכל מקום בעולם ועשוי להביא לחיסכון משמעותי בהוצאות החודשיות.

לפטופ וכרטיס אשראי. ShutterStock
קונים בחו"ל? עשו זאת בכרטיס אשראי בינלאומי/ShutterStock

כרטיסים חוץ בנקאיים

רוב הישראלים מקבלים את כרטיס האשראי שלהם דרך הבנק, אבל יש אפשרויות לקבל את השירות ישרות מחברת האשראי או דרך מתווך אחר כמו רשת שיווק או מועדון צרכנים. הרעיון הוא שהמשווק מציע מוצר אשראי שמעניק הטבות למשתמשים וכך הופך את הקנייה אצלו ליותר משתלמת. אם אתם קונים קבועים בשופרסל החזקת כרטיס האשראי של הרשת תחסוך לכם כסף.

אם אתם הורים טריים, החזקה בכרטיס "לייף סטייל" תזכה אתכם בהנחות על קניות בסופר-פארם. טסים הרבה לחו"ל? כדאי לשקול כרטיס אשראי של אל על שמזכה בנקודות נוסע מתמיד על קניות באשראי. רוב הכרטיסים החוץ בנקאיים מגיעים עם פטור של שנה או יותר מעמלות. הקפידו לנהל מעקב ולבדוק את כדאיות העסקה בחלוף תקופת הפטור: עברו על הוצאות האשראי שלכם במשך השנה ובדקו אם החיסכון משתווה לתשלום החודשי שמבקש המנפיק.

כרטיסי פלטיניום, למשתמשים כבדים

כולנו מכירים את כרטיסי האשראי הממותגים לקהל לקוחות הפרימיום של חברות האשראי. כרטיסים בצבעים מטאליים יוקרתיים מציעים הטבות שונות ובעיקר מסגרות אשראי גבוהות יותר למחזיקים בהם. למרות המיתוג האקסקלוסיבי, חברת האשראי לא באמת דורשת תמונה שלכם בווילה בקיסריה ליד היגואר החדשה כדי להנפיק כרטיס פלטיניום. כרטיס כזה מתאים למי שעושה קניות חודשיות בהיקפים גדולים. במקרים אלו דמי השימוש מקוזזים ככל שסכום הרכישות החודשי גבוה יותר ואף מתבטלים לגמרי במקרים מסוימים.

כרטיסי הפרימיום לרוב גם יגיעו עם הטבות מיוחדות למרבים לטוס לחו"ל. אם אתם רק מוציאים הרבה כסף אבל נהנים מהכנסות ממוצעות כדאי לכם להישמר ממסגרות אשראי גדולות מדי שעשויות לפגוע חוסן הכלכלי של משק הבית שלכם. אבל גם אם אתם נהנים מהכנסה גבוהה אבל לא מרבים לשלם באשראי ובתשלומים סביר להניח שלא משתלם לכם להחזיק בכרטיס יוקרתי רק בשביל ההרגשה הטובה. זכרו שתקציב מאוזן, יציבות כלכלית וחשבון בנק בפלוס ייתנו לכם הרגשה מצוינת ביום יום ולא רק בשנייה שאתם שולפים את הפלסטיק מהארנק.

וואלה! NEWS בשיתוף ויזה אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully