וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חדש מגלה: כמה יעלה לשפץ את הביג בן?

20.10.2015 / 14:16

שיפוץ מגדל השעון המפורסם בן ה-156 שנה יעלה על פי דוח חדש כ-40 מיליון פאונד. על פי מחברי הדוח חשוב להתחיל בשיפוצים במהלך השנים הקרובות פן ייעצר השעון

מערכת וואלה!

כשהשעון המפורסם בעולם נזקק לתיקון, תהיו בטוחים שזה יעלה הרבה מאוד כסף. דוח שהתפרסם לאחרונה בשבועון הבריטי, "סאנדיי טיימס", חשף הערכות ולפיהן שיפוצו של שעון הביג בן הלונדוני, עשוי לעלות למשלמי המסים בממלכה כ-40 מיליון פאונד, כלומר כ-62 מיליון דולרים. הסיבה לעלותו הגבוהה של מגדל הביג בן הידוע בכינויו כיום כ"אליזבת טאוור", ע"ש המלכה האהובה, היא שלל התיקונים שיש לבצע בו לרבות החלפת המחוגים, תיקון המטוטלת, החלפת מנגנון השעון וכן שיפוץ כולל של המגדל, כך על פי הדוח.

מחברי הדוח, שהוגש לאחרונה לוועדה מטעם משרד האוצר הבריטי, העלו את חששותיהם כי "אם פרויקט השיפוץ לא יצא לפועל בשנתיים עד שלוש שנים הקרובות, מנגנון השעון עשוי להפסיק לעבוד והדבר יביא לפגיעה במוניטין הבינ"ל של הפרלמנט". כמו כן ציינו המחברים, כי שיפוץ כולל של המגדל עשוי לעלות על פי הערכותיהם ולאחר שהתייעצו עם אנשי מקצוע כ-29 מיליון פאונד, אך אם השיפוץ יימשך על פני פרק זמן ארוך, הוא עשוי להאמיר לעד כ-40 מיליון פאונד.

שעון הביג בן שהפך לאחד האייקונים הכי מזוהים עם הממלכה הבריטית, הותקן ב-1859, דבר שמסביר את החששות ההולכות ונשנות לגבי תקינותו. כבר ב-1976 נרשמה התקלה המכנית המשמעותית הראשונה בשעון, שהובילה לתיקון שארך כ-9 חודשים וב-2007 אף הופסקה פעילותם של פעמוני השעון לצורך עבודות תחזוקה. תקלה מוזרה נוספת שהתגלתה רק לפני כחודשיים, באוגוסט האחרון, גרמה לשעון לצלצל 6 שניות מוקדם מדי ובכך הביאה לשיבושם של שידורי רדיו BBC המשדרים המעבירים את צלצולי השעון מדי שעה עגולה. בראיון שהעניק השען איראן ווסטוורת', אחד משעני בית הפרלמנט, ניסה להסביר את הבעיה וטען כי "הבעיה התפתחה בלי ששמנו לב במהלך סוף השבוע. מדובר בשעון בן 156 שנה ויש לו תקלות כך שמדי פעם הוא קצת לא יציב. דמיינו שהייתם נוסעים במכונית שלכם 24 שעות 365 ימים בשנה במשך 156 שנה".

רק לאחרונה פרסם הפרלמנט הבריטי הצהרה ולפיה נעשתה בדיקה מעמיקה של המגדל שבמסגרתה התגלו פגמים רבים, לרבות סדקים, חלודה ואף עובש שנגרם כתוצאה מחדירת מים. דובר הפרלמנט הודיע כי כעת ייבחנו הממצאים החדשים של הדוח, לצד תוצאות הבדיקה שנעשתה וזאת על מנת לבחון את המשך הטיפול בבעיה.

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה! NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה! NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

  • עוד באותו נושא:
  • ביג בן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully