וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק ההשקעות המומלץ של ארז וילף מאלטשולר שחם

אביב לוי

21.10.2015 / 7:45

וילף: "האינפלציה הנמוכה וצמיחה אנמית מבטיחות סביבת ריבית נמוכה לאורך זמן". ממליץ לפיכך על אג"ח ממשלתיות שקליות במח"מ ארוך יחסית, ועל חשיפה מנייתית גבוהה

ארז וילף. איל יצהר, גלובס
ארז וילף/גלובס, איל יצהר

נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר שפורסמו בימים האחרונים הצביעו על ירידה של 0.4%, ובבית ההשקעות אלטשולר שחם מעריכים כי "האינפלציה הנמוכה מבטיחה סביבת ריבית נמוכה לאורך זמן".

בהתאם לכך, באלטשולר שחם סבורים כי "בסביבת ריביות כה נמוכה ובהיעדר אינפלציה, אלטרנטיבות ההשקעה הנכונות ביותר הן באיגרות חוב שקליות של ממשלת ישראל במח"מ ארוך יחסית, וכן חשיפה מנייתית גבוהה".

מנהל ההשקעות ארז וילף מציין כי "להערכתנו, נכון להיום ראוי שהחשיפה לאיגרות חוב תעמוד על 70% מתיק ההשקעות, תוך התמקדות באיגרות שקליות של ממשלת ישראל במח"מ ארוך - אפיק בו קיים פוטנציאל לרווחי הון".

אחת מאפשרויות ההשקעה באפיק האג"ח שווילף מזהה כאטרקטיבית היא השקעה באג"ח קונצרניות בחו"ל, להן הוא מקצה 20% מתיק ההשקעות. "כיום מרווחי התשואה בחו"ל גבוהים משמעותית ממרווחי התשואה באג"ח הקונצרניות בישראל, בעיקר בדירוגים הגבוהים. בשל כך מומלץ להתמקד באג"ח קונצרניות בדירוגים הגבוהים בארה"ב".

וילף מזכיר את תעודת HYG (iShares iBoxx $ High Yield Corporate Bd) כאפשרות לחשיפה בעלת פוטנציאל באפיק האג"ח בחו"ל. "תעודה זו נסחרת בתשואה פנימית לפדיון של 7.1%", הוא אומר, "ודרכה אפשר להיחשף להשקעה בלמעלה מ-300 חברות בארה"ב בדירוגים נמוכים, תוך פיזור השקעה במגוון רחב של סקטורים".

את 30% הנותרים בתיק ההשקעות מקצים באלטשולר שחם לאפיק המנייתי - בחלוקה שווה בין השוק המקומי לחו"ל.

בין המניות המומלצות של אלטשולר שחם בישראל, מזכיר וילף את מניית ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי, שלדבריו "נהנית מסביבת הריבית הנמוכה במשק, יכולת גיוס בעלויות מימון נמוכות, ומפעילות יזמית אטרקטיבית בישראל. השקעה זאת מאפשרת חשיפה לכלכלה המקומית, המאופיינת ביציבות וצמיחה עקבית".

עוד ממליצים בבית ההשקעות, בשוק המקומי להתמקד בסקטור הבנקים, שלדברי וילף "מספקים תשואה של 9% בממוצע על ההון. הבנקים מציגים שיפור ברווחיות, כחלק ממהלכי התייעלות בהוצאות השכר, וחלקם אף החלו לחלק דיבידנד באופן שוטף".

תיק השקעות מומלץ. גלובס
תיק השקעות מומלץ/גלובס

להיחשף לאנרגיה ופיננסים בארה"ב

בחו"ל, סבור וילף כי יש להתמקד בענפי הפיננסים והאנרגיה, בדגש על השוק האמריקאי. לגבי הסקטור הפיננסי בארה"ב, אומר וילף כי הוא "נהנה בשנים האחרונות מהצמיחה המרשימה בפעילות הכלכלית של הצרכן הפרטי האמריקאי, וכן מהגידול המתמיד בשוק האשראי הצרכני. הציפיות של המשקיעים להעלאות ריבית בעתיד בארה"ב, יוסיפו לתמוך בצמיחה בפעילויות הליבה של הסקטור".

בעניין סקטור האנרגיה, הוא מציין כי "הירידה החדה במחירי הנפט בשנה האחרונה, הביאה הזדמנויות השקעה בחברות הנפט הגדולות בארה"ב. תהליכים של קונסולידציה בענף מאפשרים לחברות הענק להגדיל את נתח השוק שלהן במאגרי הנפט בעולם, וההתאוששות במחירי ה'זהב השחור'*צפויה להציף ערך רב לחברות אלה בעתיד".

בהתאם להערכותיו, וילף מציין שתי תעודות המאפשרות לראייתו חשיפה ראויה לענפים אלה: תעודת XLF )(Financial Select Sector SPDR ETF ותעודת XLE (The Energy Select Sector SPDR Fund).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

כשהסחורות יעלו, תתעורר האינפלציה

בעניין הערכות בית ההשקעות באשר לסביבת הריבית, כפי שהוזכר בתחילת הדברים, מרחיב וילף ואומר כי "הטלטלות שחלו בשווקים בחודשים האחרונים הביאו את המשקיעים להמתין בכיליון עיניים להחלטת הריבית של הבנק המרכזי בארה"ב. ההחלטה שקיבל הפדרל ריזרב בסופו של דבר, להותיר את הריבית בשוק האמריקאי ברמה אפסית, היא הסמן המרכזי לכך שצמיחה אנמית בכלכלה הגלובלית ורמת אינפלציה נמוכה מאוד מבטיחות את המשך סביבת הריבית הנמוכה בכלכלות העולם, ואת המשך ההרחבות המוניטריות של הבנקים המרכזיים בעולם לצורך עידוד הכלכלה".

עוד הוא אומר כי "השפעה ישירה נוספת על השווקים בעולם מגיעה מההאטה בכלכלה הסינית ובמדינות המתפתחות, אשר הביאו למחירי השפל בסחורות". וכל אלו, לדבריו, "מצריכים בחירה בררנית של ההשקעות".

לסיכום, מעריך וילף כי "שינוי מתווה הריביות בעולם יתרחש על רקע סימני אינפלציה מובהקים, אשר צפויים להתעורר בשילוב של עלייה מחודשת במחירי הסחורות בעולם. השקעה בחברות המוטות למחירי הסחורות", הוא סבור, "מעניקה מעצם טיבה וטבען של החברות הללו גידור כנגד ההחזקה באיגרות חוב במח"מים ארוכים בתיק".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully