וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן זאקס: הגל השלישי של המשבר ב-2008 יצא לדרך

21.10.2015 / 12:53

בבנק ההשקעות מעריכים כי הגידול העצום בחוב של מדינות השווקים המתעוררים ובראשן סין, לצד ההאטה באותן מדינות - מסכנות את הכלכלה העולמית

סוחרים בבורסה לניירות ערך בניו יורק לאחר הפסקת המסחר בשל תקלה, 8 ביולי 2015. רויטרס
סוחרים בבורסה לניירות ערך בניו יורק לאחר הפסקת המסחר בשל תקלה, 8 ביולי 2015/רויטרס

אומנם נראה כי הסערה בשווקים הפיננסים חלפה ובשבועות האחרונים נרשמו עליות נאות בשוקי המניות, אך בגולדמן זאקס מעריכים בסקריה חדשה שפרסמו לאחרונה כי הגל השלישי של המשבר הפיננסי שהחל ב-2008 - יצא לדרך.

ע"פ אנליסטים בבנק ההשקעות, הגל הראשון היה משבר הסאב-פריים בארה"ב בעוד הגל השני היה משבר החוב באירופה. להערכתם, השווקים המתעוררים ובמרכזם סין, הם המקור לגל השלישי של המשבר. הם מציינים כי כלכלת סין עוברת שינוי מהותי מכלכלה שמונעת ע"י השקעות ממשלתיות להשקעה המבוססת על צריכה פרטית.

בגולדמן זאקס מסבירים כי בשנים האחרונות שבהם הבנקים המרכזיים נקטו במדיניות של הקלה מוניטארית אגרסיבית, הון עצום זרם לשווקים המתעוררים ע"י המגזר העסקי שלווה כסף זול במטרה להשקיע במקומות שבהן קצב הצמיחה גבוה יותר ממדינות המערב. התקופה הזו הגיעה כעת לסיומה ולכן השווקים המתעוררים חווים זעזועים.

בגולדמן מציינים בנוסף כי רמות החוב הגבוהות של מדינות השווקים המתעוררים עלולות לסכן את הכלכלה הגלובלית. זאת מאחר שמאז פריצתו של המשבר הפיננסי מדינות בשווקים המתעוררים ובעיקר תאגידים בינלאומיים הפועלים במדינות אלו צברו חובות בהיקף של כ-50 טריליון דולר. כעת, החברות והתאגידים הללו חווים ירידה בפעילות העסקית שלהן כך שהחוב שהן צברו מסכן את הכלכלה העולמית. כך למשל, החוב הלאומי של סין עמד ב-2007 על כ-120% מהתוצר. היום הוא עומד על כ-280% מהתוצר. במקביל, ע"פ התחזיות ה"אופטימיות" ביותר, קצב הצמיחה של סין יירד לרמה של 6% "בלבד" עד 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully