וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תרכוש את Secure Islands הישראלית

רועי גולדנברג

21.10.2015 / 13:46

החברה הישראלית, שגייסה 20 מיליון דולר משלמה קרמר וקרדיט סוויס, מפתחת יכולת הגנה על מסמכים ארגוניים. מדובר ברכישה החמישית למיקרוסופט בישראל תוך שנה בסך כולל של 700-750 מיליון דולר

אקי ויובל אלדר. איל יצהר, גלובס
רקי ויובל אלדר/גלובס, איל יצהר

מיקרוסופט ממשיכה להאמין בישראל: ענקית התוכנה בדרך לרכוש את חברת הסייבר הישראלית Secure Islands ב-150-100 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס". אם העסקה תושלם בשבועות הקרובים, תהיה זו הרכישה החמישית של מיקרוסופט בישראל תוך שנה בלבד והשלישית בתחום הסייבר.

רק לפני שלושה חודשים ביצעה את העסקה הגדולה שלה בישראל כשרכשה ב-320 מיליון דולר את חברת הסייבר Adallom.

חברת Secure Islands, שהוקמה ב-2006 על-ידי האחים אקי ויובל אלדר, פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מיקומם של מסמכים ארגוניים ברחבי הרשת. כך, למעשה מושתל רכיב תוכנה בעת היווצרות המסמכים וניתן לאתר אותם במידה והם מועברים מחוץ לרשת הארגונית לגורמים אחרים.

הפתרון מזכיר מאוד את זה של חברת WatchDox הישראלית, שנרכשה באפריל השנה על-ידי חברת בלקברי ב-100 מיליון דולר ונהפכה למרכז הפיתוח הישראלי של החברה הקנדית. עם זאת, הפתרון של Secure Islands מורכב יותר טכנולוגית ומתאים יותר לסביבת העבודה של מיקרוסופט. למעשה, טרם עסקת הרכישה הנרקמת, שני הצדדים שיתפו פעולה בשנים האחרונות.

על-פי מאגר המידע של חברת המחקר IVC, הסטארט-אפ Secure Islands, שהחלה את דרכה בחממת המדען הראשי של קסניה ון ליר, גייסה עד היום 20 מיליון דולר. הסבב האחרון נרשם בספטמבר אשתקד במסגרתו השקיעה זרוע ההשקעות של קרדיט סוויס, NEXT, סכום של 12 מיליון דולר.

אקזיט רביעי השנה לקרמר

משקיע בולט נוסף הוא האנג'ל הסדרתי שלמה קרמר, שצפוי לרשום אקזיט רביעי השנה. זאת, לאחר שבפברואר נמכרת חברת Hyperwise, שבה השקיע קרמר, ב-80 מיליון דולר לצ'ק פוינט, בעסקה הראשונה בין שני מייסדי צ'ק פוינט - קרמר עצמו והמנכ"ל גיל שויד. השניים נפגשו שוב כעבור חודשיים, לאחר שצ'ק פוינט רכשה בתחילת אפריל את חברת Lacoon Secutiry ב-100 מיליון דולר. אקזיט נוסף של קרמר הוא המכירה של WatchDox, שכאמור נמכרה לחברת בלקברי ב-100 מיליון דולר.

מיקרוסופט: רכישות ב-750 מיליון דולר

מבחינת מיקרוסופט מדובר בהצהרת כוונות של ממש. אם תיסגר העסקה בקרוב, תהיה זו הרכישה החמישית של מיקרוסופט בישראל בתוך שנה בסך כולל של 700-750 מיליון דולר. בכך, הופכת מיקרוסופט לרוכשת הפעילה ביותר בישראל בתקופה האחרונה, זאת לאחר שעד נובמבר אשתקד החברה לא הייתה פעילה בתחום במשך חמש שנים.

החזרה של מיקרוסופט למסלול השופינג הנוכחי החל בנובמבר 2014 כשרכשה את חברת הסייבר Aorato ב-200 מיליון דולר. בינואר היא רכשה את חברת Equivio, שפיתחה טכנולוגיה לסיכום ותמצות טקסטים ארוכים, בכ-50 מיליון דולר. בחודש אפריל רכשה את יצרנית עטי המגע אנ טריג בכ-30 מיליון דולר וכאמור, העסקה האחרונה עד עכשיו הייתה של חברת הסייבר Adallom ב-320 מיליון דולר.

ממיקרוסופט נמסר: "אין תגובה". מחברת Secure Islands נמסר כי "החברה לא מגיבה לגבי שום פעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully