וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך יצילו הסימפסונס את הכלכלה האוסטרלית

21.10.2015 / 14:03

איך מחזקים את הדולר האוסטרלי המדשדש? כ-50 אלף מעריצי משפחת סימפסונס מצאו פיתרון. העצומה שפרסמו קוראת לשנות את שם המטבע לדולרידו

מערכת וואלה!

מה עושים כשהכלכלה במשבר? מחליפים את שם המטבע. או זה לפחות מה שמציעים לעשות למעלה מ-50 אלף אזרחים אוסטרלים שכבר חתמו על עצומה אינטרנטית לשינוי שמו של הדולר האוסטרלי, מסתם "דולר" ל-Dollarydoos" (דולרידוס).

ולמה דווקא לכינוי הזה? מסתבר שבאחד מפרקי סדרת האנימציה האמריקנית, "משפחת סימפסון", כונה המטבע האוסטרלי בשם זה וכעת מעריצי הסדרה מנסים לקדם מהלך שלטענתם יביא לחיזוק הכלכלה המקומית. בפרק ששודר ב-1995 שנקרא "בארט נגד אוסטרליה", ישנה סצנה בה אביו של ילד אוסטרלי משתגע נוכח חשבון הטלפון שקיבל בשווי "900 דולרידוס", לאחר שבנו הסכים לקבל שיחת גוביינא מארה"ב. זו בעצם הייתה הפעם הראשונה בה נשמע הכינוי ומכאן שואבים מארגני העצומה את הרעיון.

בעצומה שפורסמה באתר CHANGE.ORG כתב תומאס פרובסט, אחד ממארגניה כי "בשל צניחת מחיר הסחורות בעולם, הכלכלה האוסטרלית נאבקת. זו הסיבה שאנחנו זקוקים למשהו שיעורר אותה והמשהו הזה, הוא שינוי שמו של הדולר ל-Dollarydoos". עוד נכתב כי "שינוי שם המטבע יגרום לאנשים ברחבי העולם לרכוש אותו וזה כבר יביא להעלאת ערכו".

העצומה אם כן כבר תופסת תאוצה בימים האחרונים והיא גוררת תגובות חיוביות ברחבי הרשתות החברתיות ובאופן מפתיע, לא רק בקרב מעריצי הסדרה.

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה! NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה! NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully