וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שלא ידעתם על הפנסיה שלכם

21.10.2015 / 14:53

אנחנו יכולים להמשיך להתעלם ממנה, אבל היא לא תיעלם - חמישה דברים שלא ידעתם על הפנסיה שלכם

אדם יושב ליד מחשב עם מטבעות ומחשבון. ShutterStock
שמשיכת כספי החיסכון לפני גיל הפרישה חייבת במס של 35 אחוזים/ShutterStock

לא פחות מ?60 אחוזים מהחוסכים לפנסיה כלל לא מודעים לתנאי החיסכון שלהם. אם גם אתם נמנים עם 60 האחוזים הללו, יש כמה דברים שחשוב שתדעו:

17.5% לא יספיקו לכם

גם אם לא תכננתם טיול מסביב לעולם בגיל 70, סביר שההפקדה המינימלית לחיסכון הפנסיוני, הנדרשת מכם ומהמעסיק, שסכומה 17.5 אחוזים משכר הברוטו שלכם, לא תספיק לכם בגיל הפרישה. חוסכים רבים כלל אינם טורחים לבדוק את גובה הכיסוי שהם מקבלים ומניחים שעומד לרשותם כיסוי מספיק.

אם אתם יכולים, שקלו להגדיל את החלק שלכם בהפקדה החודשית מ?5.5 ל?7 אחוזים. בכוחה של הגדלת ההפקדה בשני אחוזים להגדיל את קצבת הפרישה שלכם ביותר מ?10 אחוזים. במקרים מסוימים הגדלה עצמאית של הפנסיה תזכה אתכם בהטבות מס. מומלץ להגדיל במשך השנים את סכום ההפקדה עם כל עלייה במשכורת החודשית.

עברתם עבודה? לא בטוח שהפנסיה הצטרפה אליכם

החוק אמנם מחייב את המעסיקים להפקיד כסף בחיסכון הפנסיוני שלכם ולהמשיך להפקיד לחיסכון ממעסיק קודם בלי המתנה, אבל לא כל המעסיקים יטרחו לברר אם יש לכם חיסכון ממעסיק קודם. אם לא נספר למעסיק החדש שלנו שיש לנו כבר תכנית קיימת הוא יתחיל להפקיד כסף בחיסכון הפנסיוני שלנו רק כעבור חצי שנה מתחילת ההעסקה ואנחנו נאבד את הוותק שצברנו אצל המעסיק הקודם ונשלם דמי ניהול גבוהים בקרן הישנה (כשמסיימים לעבוד דמי הניהול עולים).

המעסיק יכול להיות תמים או להיתמם ו"לשכוח" לטפל בעניין, אבל אותנו זה לא צריך לעניין. זכרו תמיד שאתם ורק אתם הבעלים של החיסכון הפנסיוני שלכם וקחו עליו אחריות – עקבו באדיקות אחרי תלושי השכר וההפקדות לקרן וודאו שהמעסיק מבצע את חובתו כלפיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פזיזות יכולה לעלות לכם 40% מקצבת הפרישה שלכם

רבים רואים בחיסכון הפנסיוני שלהם תכנית חיסכון רגילה וממהרים למשוך את כספי הפיצויים, למשל, לטובת טיול בחו"ל או שיפוץ של הבית. חשוב לדעת שמשיכת כספי החיסכון לפני גיל הפרישה חייבת במס של 35 אחוזים ועלולה להקטין את הקצבה העתידית שלכם ביותר מ?40 אחוזים. מלבד פיצויים יש בחיסכון הפנסיוני שלנו גם ביטוח שארים אוטומטי ואובדן כושר עבודה. אם אין לכם בן/בת זוג או ילדים אתם יכולים, למשל, לוותר על ביטוח השארים.

צעירים עובדים מול מחשב. ShutterStock
לא כל המעסיקים יטרחו לברר אם יש לכם חיסכון ממעסיק קודם/ShutterStock

אין מתנות לכל החיים

הפחתת דמי הניהול של החיסכון הפנסיוני שלכם מיתרגמת לפעמים למאות או אלפי שקלים בקצבת הפרישה. עם זאת, חשוב לדעת שהפחתת דמי הניהול היא הטבה מוגבלת בדרך כלל ויש לחדשה אחת לשנתיים. אם קיבלתם הטבה בדמי הניהול לפני כמה שנים, אל תניחו שאתם מסודרים לכל החיים - בדקו מה מצבכם כעת.

אתם האדונים של הפנסיה שלכם

זכותכם לבחור את המוצר ואת חברת הביטוח שתנהל בשבילכם את החיסכון הפנסיוני שלכם. כמו בכל תחום השקעה, גם כאן עומדות בפניכם אפשרויות רבות, וזכותכם לבחור באפשרות המתאימה לכם.

אם התחלתם לאחרונה לעבוד במקום חדש, אם השכר שלכם עלה לא מזמן, אם המצב המשפחתי שלכם השתנה לאחרונה וגם אם לא בחנתם את תנאי החיסכון שלכם בשנתיים?שלוש האחרונות כדאי לכם להתייעץ עם מומחה פנסיוני.

לקביעת פגישת תכנון פנסיוני, לבחינת תיק החיסכון שלכם ולסקירת אפשרויות חיסכון חלופיות לחצו כאן

מערכת וואלה! בשיתוף מנורה מבטחים
  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully